Data publikacji : 2023-08-31

Zjawisko wyłaniania się wieloznaczności w dyskursie na przykładzie struktur leksykalno-składniowych sloganów reklamowych

Abstrakt

Niniejsze studium sytuuje się na styku analizy dyskursu, pragmatyki i składni. Jego celem jest pokazanie istnienia wielorakich interpretacji znaczenia lingwistycznego w sloganach reklamowych. Nasza analiza ujawnia z jednej strony intensywny charakter struktur leksykalno-składniowych wspólnych dla sloganów związanych z reklamą ekologiczną i społeczną, z drugiej strony istnienie w sloganach potencjału interpretacyjnego znaczenia lingwistycznego skorelowanego z ikonicznym. Poza modalnością, dobór pewnych elementów językowych oraz powierzchniowe skreślenia są źródłem implikacji i uwydatniają pojawienie się wieloznaczności, a więc ukrytego oblicza hasła, porównywalnego z górą lodową.

Słowa kluczowe:

dyskurs, wieloznaczność, struktury leksykalno-składniowe, slogany



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)