Abry, D., i Silva, H. (2008). Le jeu en classe de langue. CLE International.
Banach, A., i Kaźmierczak, P. (2020). Ludyczność w (glotto)dydaktyce – stan badań i rozwój metody. W: M. Biernacka, P. Kaźmierczak i A. Banach (red.), Ludyczność w (glott)dydaktyce (s. 11-19). Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.01
Blachowska-Szmigiel, M. (2021). Mindfulness: jak oswoić lęk językowy studentów języków obcych i zachęcić ich do uważnego życia? Acta Neophilologica, 2(23), 103–114, https://doi.org/10.31648/an.6659
Hymes, D. (1967). Models of the Interaction of Language and Social Setting. Journal of Social Issues, 23(2), 8–28. https://doi.org/10.1111/j.1540-4560.1967.tb00572.x
Janowska, I. (2011). Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Universitas.
Lesiak-Bielawska, E. D. (2017). Wykorzystanie materiałów autentycznych w nauczaniu słuchania ze zrozumieniem w języku angielskim do celów akademickich. Język Obcy w Szkole, (1), 116–121.
Moirand, S. (1984). Enseigner à communiquer en langue étrangère. Hachette.
Nunan, D. (1991). Language Teaching Methodology: A Textbook for Teacher. Prentice Hall.
Paprocka-Piotrowska, U. (2013). Construction du récit dans la communication en langue étrangère. Werset
Ravazzolo, E., Étienne, C., i Ursi, B. (2021). Apprendre les interactions en classe de français: enjeux et pratiques. Les Cahiers d’Acedle, 18(3), https://doi.org/10.4000/rdlc.8989
Rzeźnik, A. (2017). Gry komputerowe w pracy nauczycieli języków obcych. Języki Obce w Szkole, (3), 102–106.
Siek-Piskozub, T. (1994). Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Surdyk, A. (2004). Gry fabularne jako technika autonomizująca studenta. W: M. Pawlak (red.), Autonomia w nauce języka obcego (s. 221–232). Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM.
Szeja, J. Z. (2004). Gry fabularne – nowe zjawisko kultury współczesnej. Rabid.
Türkân Yücelsin TaŞ, Y. (2010). Comment intégrer les TICE en classe de langue. http://www.researchgate.net/publication/337444909
Wilczyńska, W. (red.) (2002). Autonomizacja w dydaktyce języków obcych. Doskonalenie się w komunikacji ustnej. Wydawnictwo Naukowe UAM.
Zawodniak, J., i Kruk, M. (2017). Zmiany w gotowości komunikacyjnej w języku angielskim u studentów filologii angielskiej w ‘Second Life’. Konińskie Studia Językowe, 5(2), 203–221. https://doi.org/10.30438/ksj.2017.5.2.3