Data publikacji : 2024-12-23

Myślenie projektowe jako innowacyjne podejście do rozwijania kreatywności + „3s” u studentów języka rosyjskiego w dwujęzycznym środowisku edukacyjnym na Słowacji

Abstrakt

Artykuł analizuje innowacyjną metodę myślenia projektowego w kontekście przygotowania studentów dwujęzycznych do zawodu nauczyciela języka i literatury rosyjskiej. Znaczenie tego tematu wynika z potrzeby ukształtowania zestawu przekrojowych kompetencji, które określają gotowość przyszłych specjalistów do owocnego podjęcia pracy w szybko zmieniających się warunkach. W artykule uzasadniono zastosowanie innowacyjnego myślenia projektowego przy realizacji kursu "Podstawy komunikacji międzykulturowej i pedagogicznej", w którym uczestniczyli słowaccy i ukraińscy studenci. Wdrożenie nowego rodzaju kursu ma na celu odnowienia krajowego systemu edukacji, zgodnie z Europejskimi standardami w zakresie jakości. Wyniki obserwacji, procesu uczenia się i ankiety podkreślają skuteczność tego podejścia w rozwijaniu nie tylko kreatywnego myślenia, ale także innych ważnych umiejętności, takich jak: krytyczne myślenie, komunikacja i współpraca.

Słowa kluczowe:

myślenie projektowe, kompetencje przekrojowe, kreatywność, krytyczne myślenie, komunikacja, współpraca, słowaccy studenci, ukraińscy studenci, język rosyjski, komunikacja międzykulturowa



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)