Głównym celem artykułu jest przedstawienie możliwości zastosowania w nauczaniu języka łacińskiego i kultury antycznej metody projektu dydaktycznego. Podstawą opisu i analizy są dwa projekty Our mythical history i Our mythical nature realizowane w latach 2018-2021 przez uczniów I Liceum Ogólnokształcącego im. B. Nowodworskiego w Krakowie. Projekty te były komponentem dydaktycznym międzynarodowego projektu badawczego Our mythical childhood… The reception of classical antiquity in children’s and young adults’ culture in response to regional and global challenges. W artykule autor, odwołując się do teorii glottodydaktycznych i kompetencji kluczowych, poddaje ocenie efektywność projektu dydaktycznego jako metody nauczania języka łacińskiego i kultury antycznej. W zakończeniu przedstawione zostały zalety stosowania nowoczesnej metodyki 4P4C, która oparta jest na teorii kreatywnego uczenia się i proponuje nowy model holistycznego nauczania kompetencji przyszłości.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)