Data publikacji : 2024-09-18

Nazwy Gra komputerowa, Gra wideo, Gra cyfrowa w polszczyźnie. Analiza semantyczno-pragmatyczna

Abstrakt

Celem artykułu jest opis i porównanie charakterystyk językowo-komunikacyjnych trzech najogólniejszych nazw GRY WIDEO w polszczyźnie. Główne źródła danych stanowiły słowniki języka polskiego, Narodowy Korpus Języka Polskiego oraz przekazy pochodzące z mediów wyspecjalizowanych zajmujących się grami wideo. Badania wykazały, że analizowane jednostki różnią się znaczeniem słowotwórczym i realnym, łączliwością znaczeniową oraz częstością występowania w dyskursie i zasięgiem społecznym.

Słowa kluczowe:

gra komputerowa, gra wideo, gra cyfrowa, nazwa, korpus, media, słownik, dyskurs, znaczenie



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)