Data publikacji : 2024-09-18

Nieformalna nauka języka w wirtualnych społecznościach zainteresowań. Przegląd wybranych metod badawczych

Abstrakt

Wirtualne grupy zainteresowań (online interest groups) odpowiadają na różne potrzeby społeczne i emocjonalne swoich członków. Web 2.0 pozwala im nie tylko konsumować treści znajdujące się w sieci, ale także tworzyć je i udostępniać. Grupy te mogą zatem również funkcjonować jako społeczności, w których w nieformalny sposób może następować nauka języka, samodzielnie lub z pomocą innych. Te doświadczenia są warte zbadania, biorąc pod uwagę autonomię ucznia w tym procesie, jak również współpracę, jaka czasami zachodzi między członkami społeczności. Celem artykułu jest refleksja nad nauką języka angielskiego w wirtualnych grupach zainteresowań, skupiając się na zaletach i wadach wybranych metod badawczych, takich jak etnografia wirtualna, teoria ugruntowana oraz tzw. metody mieszane (mixed methods). Wspomniane metody badawcze mogą być pomocne w badaniach nad nieformalną nauką języka w tych społecznościach, ponieważ mogą one umożliwić przeprowadzenie pogłębionej analizy, prowadząc tym samym do lepszego zrozumienia badanego kontekstu.

Słowa kluczowe:

wirtualne grupy zainteresowań, język angielski, uczenie się języka w sposób nieformalny, metody badawcze



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)