Data publikacji : 2024-08-23

Balakirev’s “The Lark”: Interpretation and Performance

Abstrakt

Following on from work carried out by Márta Grabócz, John Irving, Julian Hellaby and others, this article examines ways in which a piece of music can signify in terms of its structure, its dynamic and expressive trajectory and its topical content, and shows how a grasp of these aspects can be a valuable tool for the performer. Focusing on Balakirev’s arrangement of Glinka’s song “The Lark”, a particular beginning-middle-end design (Agawu 1991, 2009) is identified and shown to support and interact with dynamic, expressive and topical features. Recommendations for performance are drawn from these hermeneutic observations.




Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)