The aim of this article is to present and analyse the selected iconographic documentation concerning the summer solstice ritual from the second half of the 19th century. The documentation contributes new information about the ritual, especially about the musicalness of the Midsummer Night, which is shaped primarily by dance and instrumental music. Furthermore, visual works of art are regarded as a testimony to the epoch in which they were created, and not necessarily as ethnographic source material. The author proposes a semiotic methodology for interpreting this type of documentation.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Humanistyczne · ISSN 0035-7707 | eISSN 2544-5200 | DOI: 10.18290/rh
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Humanistycznych
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)