Alexander, Olwyn. „Exploring teacher beliefs in teaching EAP at low proficiency levels”. Journal of English for Academic Purposes, t. 11, nr 2, 2012, ss. 99-111.
Basturkmen, Helen. „LSP teacher education: review of literature and suggestions for the research agenda”. Ibérica, nr 28, 2014, ss. 17-34.
Belcher, Diane. „English for Specific Purposes: Teaching to perceived needs and imagined futures in worlds of work, study, and everyday life”. TESOL Quarterly, t. 40, nr 1, 2006, ss. 133-156.
Bocanegra-Valle, Ana, i Helen Basturkmen. „Investigating the teacher education needs of experiences ESP teachers in Spanish universities”. Ibérica, nr 38, 2019, ss. 127-150.
Dudley-Evans, Tony, i Maggie Jo St John. Developments in ESP. A multi-disciplinary approach. Cambridge University Press, 1998.
Ferguson, Gibson. „Teacher education and LSP: The role of specialised knowledge”. Teacher Education for ESP, red. Ron Howard, Gibson Brown, Multilingual Matters, 1997, ss. 80-89.
Gajewska, Elżbieta. „Qui enseigne l’anglais aux futurs éleveurs de chevaux? Le profil des enseignants d’Anglais sur Objectifs Spécifiques dans le Cloud éducatif de Małopolska”. In search of the LSP teacher’s competencies, red. Magdalena Sowa, Peter Lang, 2020, ss. 157-172.
Gajewska, Elżbieta, i Magdalena Sowa. LSP, FOS, Fachsprache… Dydaktyka języków specjalistycznych. Werset, 2014.
Gajewska, Elżbieta, i in., Filologia wobec wyzwań komunikacji specjalistycznej. Od współpracy z biznesem po kształcenie nauczycieli. Wydawnictwo Naukowe UAM, 2020.
Hall, David R. „Teacher education in languages for specific purposes”. Encyclopedia of Applied Linguistics, red. Carol A. Chapelle, Blackwell Publishing, 2013, ss. 5537-5542.
Kościńska, Agnieszka. Doskonalenie nauczycieli języków obcych ukierunkowanych zawodowo – nowe perspektywy i wyzwania, niepublikowana praca doktorska, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, 2020.
Master, Peter. „ESP Teacher education in USA”. Teacher Education for ESP, red. Ron Howard, Gillian Brown, Multilingual Matters, 1997, ss. 22-40.
Médina, Cécile. „Quelle démarche globale, pluriaspectuelle et pratique de la notion de compétence des acteurs en LSP pour les didacticiens et enseignants de langue en contextes spécifiques?”. In search of the LSP tearcher’s competencies, red. Magdalena Sowa, Peter Lang, 2020, ss. 33-54.
Parpette, Chantal. „Le Français sur Objectif Spécifique: entre utilité et faisabilité”. Innovations in Languages for Specific Purposes. Present Challenges and Future Promises, red. Magdalena Sowa, Jarosław Krajka, Peter Lang, 2017, ss. 53-64.
Coste, Daniel i in. Europejski System Opisu Kształcenia Językowego. Uczenie się. Nauczanie. Ocenianie. Tłum. Waldemar Martyniuk. Wydawnictwa Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, 2003.
Sowa, Magdalena. „Potrzeby nauczycieli języków obcych specjalistycznych względem przygotowania i realizacji procesu dydaktycznego. Próba diagnozy”. Perspektywy kształcenia nauczycieli języków specjalistycznych w Polsce, red. Joanna Kic-Drgas, Joanna Woźniak, Wydawnictwo FRSE, 2022, ss. 30-55.
Woodrow, Lindy. Introducing Course Design in English for Specific Purposes. Routledge, 2017.