AL. Teatra warszawskie. Dziennik Warszawski, nr 190, 1866, s. 3.
AL. Teatra warszawskie. Dziennik Warszawski, nr 194, 1866, ss. 1-2.
AL. Teatra warszawskie, Dziennik Warszawski, nr 199, 1868, ss. 1-2.
Antos, Włodzimierz. „Baletowy tryptyk”. Rzeczywistość, nr 37, 1988, s. 10.
Augustyn, Rafał. „Kto skomponował Figle szatana”. Program do spektaklu Figle szatana. Teatr Wielki w Warszawie, 1988, ss. 16-17.
Augustyn, Rafał. „Jestem typem przerabiacza”. Odra, nr 2, 2008, ss. 60-63.
Bujko, Mirosław M. „Dla dorosłych i dla dzieci”. Odrodzenie, nr 26, 1988, s. 10.
Cichy, Daniel. „Na dobry początek”. Tygodnik Powszechny, nr 48, 2007, s. 18.
Ciesielski, Rafał. „Moniuszko zrobił swoje? – postawa twórcza i dzieło Stanisława Moniuszki w myśli krytycznomuzycznej dwudziestolecia międzywojennego”. Teatr operowy Stanisława Moniuszki. Rekonesans, red. Maciej Jabłoński i Elżbieta Nowicka, Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, 2005, ss. 161-182.
Ciesielski, Rafał.„Stanisław Moniuszko w polskiej krytyce muzycznej (1945-1989)”. Teatr muzyczny Stanisława Moniuszki, red. Małgorzata Dziadek i Elżbieta Nowicka. Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, 2014, ss. 349-383.
Chynowski, Paweł. „Trzy balety, trzy poziomy”. Ruch Muzyczny, nr 3, 1971, ss. 1-13.
Chynowski, Paweł. „System Witolda Grucy i Hansa van Manena”. Życie Warszawy, nr 143, 1988, s. 7.
Chynowski, Paweł. „Balet Hrabia Monte Christo”. Program do spektaklu ‘Hrabia Monte Christo’. Teatr Wielki w Poznaniu, 2005, ss. ss. 12-20.
Chynowski, Paweł. Hrabia Monte Christo, maszynopis libretta udostępniony przez autora [brak roku].
Dziadek, Małgorzata. „Meandry recepcji Stanisława Moniuszki na przełomie XI i XX wieku”. Teatr operowy Stanisława Moniuszki. Rekonesans, red. Maciej Jabłoński i Elżbieta Nowicka (red). Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, 2005, ss. 151-159.
Dziadek, Małgorzata. Opera Poznańska 1919-2005. Dzieje sceny i myśli. Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, 2007.
Dzieduszycki, Wojciech. „‘Flis’ i ‘Na Kwaterunku’”. Gazeta Robotnicza, nr 136, 1952, s. 5.
Gliński, Mateusz. „Z opery i sal koncertowych. Warszawa”. Muzyka, nr 4-6, 1931. Ss. 226-237.
Jachimecki, Zdzisław. Stanisław Moniuszko. Wydawnictwo Gebethner & Wolff, 1922.
Komorowska, Małgorzta. „Stanisław Moniuszko – kompozytor Muzyki baletowej”. W: Teatr operowy Stanisława Moniuszki. Rekonesans, red. Maciej Jabłoński i Elżbieta Nowicka, Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, 2005, ss. 73-88.
Komorowska, Małgorzta. „Stanisława Moniuszki muzyki dla baletu”. Program do spektaklu ‘Hrabia Monte Christo’. Teatr Wielki w Poznaniu, 2005, ss. 24-27.
Konwiński, Henryk. „Libretto ‘Verbum nobile’ i ‘Na kwaterunku, czyli Noc Świętojańska albo Sobótka’”. Program do spektaklu „Verbum nobile” i „Na kwaterunku”, czyli Noc Świętojańska albo Sobótka. Opera Śląska, 2015, (brak numeracji stron).
Kurier Codzienny, nr 195, 1866, s. 6.
Kurier Warszawski, nr 194, 1866, s. 3.
Kurier Warszawski, nr 195,1866, s. 6.
Kurier Warszawski, nr 81, 1867, s. 2.
Kurier Warszawski, nr 197, 1868, s. 4.
Kurier Warszawski, nr 267, 1870, s. 2.
Kurier Warszawski, nr 127, 1871, s. 1.
Lessig, Lawrence. Remiks. Aby sztuka i biznes rozkwitały w hybrydowej gospodarce. Tłum. Rafał Próchnik, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, 2009.
Liński, Henryk, „Taniec artystyczny. Balet”. Taniec. T. 2, red. Mateusz Gliński, Nakładem miesięcznika „Muzyka”, 1930, ss. 5-99.
Mazur, Krzysztof. Pierwodruki Stanisława Moniuszki. Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1970.
Moniuszko, Stanisław. Listy zebrane, Państwowe Wydawnictwo Muzyczne, 1969.
Pisarenko, Olgierd. „Figle i rzeczy poważne”. Ruch Muzyczny, nr 2, 2008, ss. 30-31.
Popkowicz-Tajchert, Renata. „Na serio i żartem”. Słowo Powszechne, nr 117, 1988, s. 4.
Pudełek, Janina. „Baletowa wiosna zaczyna się na wybrzeżu”. Teatr, nr 12, 1979, s. 12-13.
Pudełek, Janina. Warszawski balet w latach 1867-1915. Państwowe Wydawnictwo Muzyczne, 1981.
Sierecki, Sławomir. „Imć Pan Moniuszko zjechał do Gdyni”. Wieczór Wybrzeża, nr 177, 1969, s. 6.
Szopski, Felicjan. „Trzy balety”. Kurier Warszawski, nr 132, 1931, s. 9.
Szymanowski, Wacław. „Przegląd teatralny”. Tygodnik Ilustrowany, 154, 1870, ss. 279-280.
Świątkowska, Wanda. Remiks, W: Encyklopedia teatru polskiego, www.encyklopediateatru.pl/ hasla/351/remiks.
„Teksty dla współczesnego teatru. Dlaczego przepisujemy klasyków, albo kto zastąpił dramatopisarza?”. Rozmawiają Mateusz Borowski, Beata Guczalska, Maja Kleczewska, Günter Senkel, Małgorzata Sugiera, Feridun Zaimoglu. Didaskalia, nr 83, 2008, ss. 43-49.
Turska, Irena. Przewodnik baletowy, PWM, 1989.
Wiślicki, Władysław. „Przegląd muzyczny”. Kłosy, nr 172, 1868, ss. 207-208.
Wiślicki, Władysław. „Przegląd muzyczny”. Kłosy, nr 285, 1870, ss. 279-280.
Wojciechowska, Teresa. „Wieczór baletów polskich”. Odgłosy, nr 45, 1970, s. 9.