Aronofsky, Darren. „Greta Thunberg to ikona, jakiej potrzebuje nasza planeta”. Turning Points. Noworoczny magazyn New York Timesa i Gazety Wyborczej, 31.12.2019, wyborcza.pl/ 7,95791,25532151,we-wtorek-31-grudnia-w-wyborczej-turning-points-noworoczny.html. Dostęp 4.06.2021.
Barłowska, Maria. „Amplifikacja retoryczna”. Retoryka, red. Maria Barłowska, Agnieszka Budzyńska-Daca i Piotr Wilczek, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008, ss. 98-115.
Bińczyk, Ewa. Epoka człowieka. Retoryka i marazm antropocenu. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018.
Butler, Judith. Zapiski o performatywnej teorii zgromadzeń. Tłum. Joanna Bednarek. Wydawnictwo Krytyka Polityczna, 2016.
Celiński, Piotr. Postmedia. Cyfrowy kod i bazy danych. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej, 2013.
Cox, Robert. Environmental Communication and the Public Sphere. Sage Publications, Inc., 2013.
Ernman, Beata, Malena Ernman, Greta Thunberg i Svante Thunberg. Sceny z życia rodzinnego. Strajk klimatyczny Grety. Tłum. Kamila Knockenhauer, Wojciech Łygaś i Alina Siewior-Kuś. Sonia Draga, 2019.
Flanagan, Richard. „Greta Thunberg’s 495-Word UN Speech Points Us to a Future of Hope – or Despair”, Guardian, 25.09.2019, www.theguardian.com/environment/2019/sep/26/greta-thunbergs-495-word-un-speech-points-us-to-a-future-of-hope-or-despair. Dostęp 4.06.2021.
Goatly, Andrew. Washing the Brain – Metaphor and Hidden Ideology. John Benjamins Publishing Company, 2001.
Jung, Jieun, Peter Petkanic, Dongyan Nan i Jang Hyun Kim. „When a Girl Awakened the World: A User and Social Message Analysis of Greta Thunberg”. Sustainability, 12, 2020, pp. 1-16. DOI: doi.org/10.3390/su12072707.
Knight, Sam. „The Uncanny Power of Greta Thunberg’s Climate-Change Rhetoric”, New Yorker, 24.04.2019, www.newyorker.com/news/daily-comment/the-uncanny-power-of-greta-thunbergs- climate-change-rhetoric. Dostęp 4.06.2021.
Kormann, Carolyn. „The Pure Spirit of Greta Thunberg is the Perfect Antidote to Donald Trump”, New Yorker, 13.12.2019, www.newyorker.com/news/news-desk/the-pure-spirit-of-greta-thunberg- is-the-perfect-antidote-to-donald-trump. Dostęp 4.06.2021.
Lipiński, Artur. „Populizm a medialne struktury możliwości. Przypadek nowych mediów”. Władza Sądzenia, 2021, 19, ss. 75-95.
Molek-Kozakowska, Katarzyna. „O wizerunkowości sfery publicznej i jej analizie retorycznej”. Retoryka wizerunku medialnego, red. Agnieszka Budzyńska-Daca, Agnieszka Kampka i Katarzyna Molek-Kozakowska, Polskie Towarzystwo Retoryczne, 2016, ss. 5-24.
Murphy, Patrick. „Speaking for the Youth, Speaking for the Planet: Greta Thunberg and the Representational Politics of Eco-Celebrity”. Popular Communication, t. 19, nr 2, 2021, ss. 1-14. DOI: 10.1080/15405702.2021.1913493
Piontek, Dorota, i Szymon Ossowski. „Nowe media i zmiany w naturze komunikowania”. Komunikowanie społeczne w dobie nowych technologii, red. Dorota Piontek i Szymon Ossowski, Wydawnictwo ToC, 2017, ss. 9-20.
Ptaszek, Grzegorz. Edukacja medialna 3.0. Krytyczne rozumienie mediów cyfrowych w dobie Big Data i algorytmizacji. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019.
Sander, Jan. „Wybrane aspekty procesów środowiskowych holistycznej edukacji przyrodniczej w świetle idei zrównoważonego rozwoju”, Problemy Ekorozwoju, t. 3, nr 2, 2008, ss. 69-80.
Steciąg, Magdalena. Język w epoce antropocenu – ujęcie ekolingwistyczne. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2023.
Thunberg, Greta. No One is Too Small to Make a Difference, Penguin Books, 2019.