Adryjanek, Anna. “Jak pracować z uczniami z dysleksją. Wskazówki metodyczne.” In Uczeń z dysleksją w szkole, edited by Marta Bogdanowicz, Anna Adryjanek. Gdynia: Operon, 2004.
Adryjanek, Anna. “Jak rozumieć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej? Leksykon pojęć.” In Uczeń z dysleksją w szkole, edited by Marta Bogdanowicz, Anna Adryjanek. Gdynia: Operon, 2004.
Bańka, Augustyn. Architektura psychologicznej przestrzeni życia. Behawioralne podstawy projektowania. Poznań: Gemini, 1999.
Berne, Eric. Dzień dobry i co dalej? Jak zmienić swój scenariusz życiowy, aby być szczęśliwym. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis, 2007.
Bourdieu, Pierre. Zaproszenie do socjologii refleksyjnej. Warszawa: Oficyna Naukowa, 2001.
Bourdieu, Pierre, Pesseron Jean-Claude. Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania. Warszawa: PWN, 2006.
Brejnak, Wojciech. Poradnie wychowawczo-zawodowe (psychologiczno-pedagogiczne). In Encyklopedia pedagogiczna, edited by Wojciech Pomykało. Warszawa: Fundacja Innowacja, 1997.
Ciczkowski, Wiesław. “Pomoc społeczna.” In Elementarne pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej, edited by Danuta Lalak, Tadeusz Pilch. Warszawa: Żak, 1999.
Czerepaniak-Walczak, Maria. Między dostosowaniem a zmianą. Elementy emancypacyjnej teorii edukacji. Szczecin: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, 1995.
Czerepaniak-Walczak, Maria. “Nie myśl, bądź posłuszny – dyskurs władzy w szkole.” In Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, edited by Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak. Gdańsk: GWP, 2008.
Falkiewicz-Szult, Małgorzata. Przemoc symboliczna w przedszkolu. Kraków: Impuls, 2006.
Ferreira, Marco, Grewiński Mirosław, Reis-Jorge José. Superwizja jako instrument rozwoju zawodowego w służbach społecznych. Warszawa: WSP, 2014.
Goffman, Erving. Instytucje totalne. O pacjentach szpitali psychiatrycznych i mieszkańcach innych instytucji totalnych. Sopot: GWP, 2011.
Granosik, Mariusz. “Mówię, jak jest, robię co mi każą – o interpretacyjnym rozdarciu pracownika socjalnego.” In Pracownicy socjalni i praca socjalna w Polsce. Między służbą a urzędem, edited by Marek Rymsza. Warszawa: Wydawnictwo Instytut Spraw Publicznych, 2012.
Gretkowski, Andrzej. “Poradnictwo Psychologiczno-Pastoralne w szpitalach, klinikach i domach pomocy społecznej.” Miesięcznik Pasterski Płocki 1998, nr 3. 318-327.
Hall, Edward. Bezgłośny język. Warszawa: PIW, 1987.
Hałas, Elżbieta. Symbole w interakcji. Warszawa: Oficyna Naukowa, 2001.
Janowski, Andrzej. Uczeń w teatrze życia szkolnego. Warszawa: WSiP, 1995.
Kargulowa, Alicja. O teorii i praktyce poradnictwa. Warszawa: PWN, 2006.
Kowalczyk, Danuta. “Poradnie psychologiczno-pedagogiczne.” In Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, edited by Józefa Brągiel, Sylwia Badora. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2005. 164-177.
Kwieciński, Zbigniew. “Ukryta przemoc jako podstawa racjonalności funkcjonowania szkoły.” In Socjopatologia edukacji, edited by Zbigniew Kwieciński. Olecko: Trans Humana, 1995.
Marynowicz-Hetka, Ewa. “Instytucja społeczna.” In Elementarne pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej, edited by Danuta Lalak, Tadeusz Pilch. Warszawa: Żak, 1999.
Marynowicz-Hetka, Ewa. “Tworzenie i przekształcanie instytucji społecznych.” Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 1998, nr 9.
Meighan, Roland. Socjologia edukacji. Toruń: Wydawnictwo UMK, 1993.
Melosik, Zbyszko. Tożsamość, ciało i władza. Teksty kulturowe jako (kon)teksty pedagogiczne. Poznań–Toruń: Edytor, 1996.
Mendel, Maria (ed.). Pedagogika miejsca. Wrocław: DSW, 2006.
Murgatroyd, Stephen. Poradnictwo i pomoc. Poznań: Zysk i S-ka, 2000.
Nalaskowski, Aleksander. Przestrzenie i miejsca szkoły. Kraków: Impuls, 2002.
Pankowska, Dorota. “Badanie ukrytego programu szkoły w pracy nauczyciela – refleksyjnego praktyka.” Przegląd Badań Edukacyjnych 2006, nr 2.
Sandrin, Luciano. Jak się nie wypalić pomagając innym. Sposoby przezwyciężania zespołu wypalenia zawodowego. Kielce: Jedność, 2006.
Siarkiewicz, Elżbieta. “Różne oblicza niejednoznaczności poradnictwa.” In Niejednoznaczność poradnictwa, edited by Elżbieta Siarkiewicz. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, 2004.
Siarkiewicz, Elżbieta. Przesłonięte obszary poradnictwa. Realia – iluzje – ambiwalencje. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, 2010.
Siarkiewicz, Elżbieta. “Tekst i kontekst przestrzeni poradni.” Dyskursy Młodych Andragogów 3 (2002).
Skałbania, Barbara. Instytucjonalne poradnictwo pedagogiczne okresu przemian. Kontynuacja i zmiany. Radom: Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, 2012.
Skałbania, Barbara. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna w środowisku lokalnym. Analiza poradniczej praktyki. Warszawa: WSP, 2015.
Suchocka, Agnieszka. “Przemoc symboliczna jako element ukrytego programu kształcenia polskiej szkoły.” Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej 52 (2011), nr 4.
Sztompka, Piotr. Socjologia. Analiza społeczeństwa. Kraków: Znak, 2012.
Zybertowicz, Andrzej. Przemoc i poznanie. Studium z nie-klasycznej socjologii wiedzy. Toruń: Wydawnictwo UMK, 1995
Żłobicki, Wiktor. Ukryty program w edukacji. Kraków: Impuls, 2002.