Błeszczyńska K., Wybrane problemy kształtowania się postaw rodzicielskich wobec dzieci z odchyleniami od normy, „Problemy Rodziny” 1(1991), nr 175, s. 1-6.
Bogucka J., Mazanek E., O niektórych metodach usprawniania psychoruchowego za pomocą muzyki, w: R. Michałowicz (red.), Mózgowe porażenie dziecięce, Warszawa 2001, s. 459-463.
Cudak S., Postawy rodzicielskie wobec dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, w: S. Cudak (red.), Wychowawcze i emocjonalne funkcjonowanie rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym, Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi 2007, s. 115-139.
Cudak S., Wychowawcze i emocjonalne funkcjonowanie rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym, Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi 2007.
Czochańska J., Wczesne rozpoznawanie mózgowego porażenia dziecięcego i jego wczesna rehabilitacja, w: P. Wośko, D. Zarzycki (red.), Wczesna diagnostyka i leczenie ortopedyczno-rehabilitacyjne dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, Lublin 1994, s. 41-43.
Forma P., Antynomia postaw rodzicielskich wobec niepełnosprawnego dziecka – diagnoza i wskazania pedagogiczne, „Pielęgniarstwo i Zdrowie Publiczne” 2013, nr 3(4), s. 359-365.
Francuz P., Mackiewicz R., Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów, Lublin: Wydawnictwo KUL 2007.
Jagoda M., Zamojskie doświadczenia w zakresie podnoszenia jakości współpracy edukacyjno-rehabilitacyjnej w okresie szkolnym – procedury aktywizujące, „Biuletyn Sieci MPD” 2009, nr 1, s. 5-7
Kirenko J., Wsparcie społeczne rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym i jego uwarunkowania, w: D. Kornas-Biela (red.), Rodzina: źródło życia i szkoła miłości, Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL 2000, s. 385-392.
Król M., Nauczanie Kierowane jako system zintegrowanych działań rehabilitacyjno- -edukacyjno-opiekuńczych wobec dzieci z wczesnym upośledzeniem mózgu i ich rodzin, http://nasze-dzieci.net/metody_nk.htm [dostęp: 18.01.2016].
Król M., System Nauczania Kierowanego. Zintegrowanie działań rehabilitacyjno-edukacyjno-społecznych wobec dzieci z wczesnym uszkodzeniem mózgu i ich rodzin, Zamość: Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym Krok za krokiem w Zamościu, 2004.
Kułakowska Z., Neurofizjologiczne podstawy Nauczania Kierowanego, w: M. Jagoda-Kordulska (red.), Podstawy Nauczania Kierowanego. Przewodnik metodyczny dla pedagogów, fizjoterapeutów i rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, Zamość: Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym w Zamościu 2002, s. 11-15.
Mazanek E., Mózgowe porażenie dziecięce. Problemy psychologiczno-pedagogiczne, Warszawa 2003, s. 101-104.
Michałowicz R., Definicja, obraz kliniczny, podział, w: R. Michałowicz (red.), Mózgowe porażenie dziecięce, Warszawa 2001, s. 17-26.
Michałowicz R., Chmielik J., Przyczyny mózgowego porażenia dziecięcego, w: R. Michałowicz, J. Chmielik, J.B. Michałowska-Mrożek, K. Mrożek (red.), Mózgowe porażenie dziecięce. Wskazówki dla rodziców, Warszawa 1997, s. 9-30.
Nowotny J., Czupryna K., Domagalska M., Aktualne podejście do rehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, „Neurologia Dziecięca” 2009, nr 18(35), s. 53-60.
Parchomiuk M., Rodzice dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym wobec sytuacji trudnych, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej 2007.
Paul P., Jakość życia rodzin z dzieckiem z wczesnym uszkodzeniem mózgu prowadzonych systemem Nauczania Kierowanego, a poza systemem, „Biuletyn Sieci MPD” 2009, nr 1, s. 9-10.
Plopa M., Skala Postaw Rodzicielskich. Wersja dla rodziców. Podręcznik, Warszawa: Wizja 2008.
Rosińczuk J., Kołtuniuk A., Księżyc M., Wolniak M., Rodzice dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym wobec problemów dnia codziennego, „Pielęgniarstwo Neurologiczne i Neurochirurgiczne” 2(2013), nr 4, s. 149-154.
Sidor B., Trudności przeżywane przez rodzinę dziecka z niepełnosprawnością umysłową, w: D. Kornas-Biela (red.), Rodzina: źródło życia i szkoła miłości, Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL 2000, s. 395-398.
Synder M., Dziecięce porażenie mózgowe, w: M. Synder (red.), Dziecko z porażeniem mózgowym. Przewodnik dla rodziców i opiekunów, Łódź: Święty Paweł 2002, s. 11-13.
Ślenzak J., Wychowanie w rodzinie, w: R. Michałowicz (red.), Mózgowe porażenie dziecięce, Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL 2001, s. 464-469.
Zabłocki K.J., Mózgowe porażenie dziecięce w teorii i terapii, Warszawa 1998.
Ziemska M., Postawy rodzicielskie, Warszawa: Wiedza Powszechna 1973.