Ammerman, Nancy T. (2016). „Lived Religion as an Emerging Field. An Assessment of Its Contours and Frontiers”. Nordic Journal of Religion and Society, 29(2), 83-99. Https://hdl. handle.net/2144/19161 (dostęp: 3.01.2019).
Bastide, Roger (1975). „Le sacré sauvage”. W: Tenże. Le sacré sauvage et autres essais (s. 214-236). Paris: Payot. Tłum. polskie Jacek J. Pawlik, „Dzika świętość”. Konteksty. Polska Sztuka Ludowa, 62(2008), 1:23-31.
Berger, Peter L. (2005). Święty baldachim. Elementy socjologicznej teorii religii. Kraków: Zakład Wydawniczy NOMOS. Pierwodruk 1967.
Bourdieu, Pierre (2007). Szkic teorii praktyki poprzedzony trzema studiami na temat etnologii Kabylów. Kęty: Wyd. Marek Drzewiecki. Pierwodruk 1972.
Csordas, Thomas J. (1990). „Embodiment as a Paradigm for Anthropology”. Ethnos, 18/1, 5-47.
Tenże (1994). „Introduction. The Body as representation and being-in-the-world”. W: Embodiment and experience. The Existential ground of culture and self. Red. Thomas J. Csordas (s. 1-24). Cambridge: Cambridge University Press.
Geurts, Kathryn Linn (2008). „O kamieniu, chodzeniu i mówieniu w Afryce Zachodniej. Kategorie kulturowe i antropologia zmysłów”. W: Estetyka Afryki. Antologia. Red. Małgorzata Cymorek (s. 5-26). Kraków: Universitas.
Hall, David (1997). „Introduction”. W: Lived Religion in America. Toward a History of Practice. Red. David Hall (s. VII-XIII). Princeton: Princeton University Press.
Hobart, Angela, Kapferer, Bruce (2005). „Introduction. The Aesthetics of Symbolic Construction and Experience”. W: Aesthetics in Performance. Formations of Symbolic Construction and Experience. Red. Angela Hobart, Bruce Kapferer (s. 1-22). New York: Berghahn Books.
Jeffrey, Denis (1998). Jouissance du sacré. Religion et postmodernité. Paris: Armand Colin.
Luckmann, Thomas (2012). Niewidzialna religia. Problem religii w nowoczesnym społeczeństwie. Kraków: Zakład Wydawniczy NOMOS.
Mariański, Janusz (2013). Sekularyzacja. Desekularyzacja. Nowa duchowość. Studium socjologiczne. Kraków: Zakład Wydawniczy NOMOS.
Maurier, Henri (1997). La religion spontanée. Philosophie des religions traditionnelles d'Afrique noire. Paris: L'Harmattan.
Merleau-Pponty, Maurice (2001). Fenomenologia percepcji. Warszawa: Aletheia. Pierwodruk 1945.
Meyer, Birgit (2009). „Introduction. From Imagined Communities to Aesthetic Formations: Religious Mediations, Sensational Forms, and Styles of Binding”. W: Aesthetic Formations. Media, Religion, and the Senses. Red. Birgit Meyer (s. 1-28). New York: Palgrave Macmillan.
Niedźwiedź, Anna (2015). Religia przeżywana. Katolicyzm i jego konteksty we współczesnej Ghanie. Kraków: Wyd. Libron.
Piette, Albert (2003). Le fait religieux. Une théorie de la religion ordinaire. Paris: Economica.
Piette, Albert (2015). „Fakt religijny. Zwyczajna teoria religii”. Przeł. Jacek J. Pawlik. Forum Teologiczne, 16, 223-245.
Sulima, Roch (2017). „`Upadek' w codzienność”. Konteksty. Polska Sztuka Ludowa, 71, (1-2): 6-9.
Turner, Victor W. (2011). „Dewey, Dilthey i gra społeczna: szkic z zakresu antropologii doświadczenia”. W: Antropologia doświadczenia. Red. Victor W. Turner, Edward M. Bruner (s. 43-54). Kraków: Wyd. UJ. Pierwodruk 1986.
Williams, Raymond (1958). Culture and Society. London: Chatto and Windus.www.livedtheologiy.org/overview/(dostęp: 24.01.2019).