Centrum Badania Opinii Społecznej. Religijność młodych na tle ogółu społeczeństwa. Komunikat z badań nr 144/2021, edited by Mirosława Grabowska. Warszawa: CBOS, 2021.
Chmielewski, Mirosław. „Katecheza rodzinna w kontekście współczesnych uwarunkowań społeczno-eklezjalnych.” In Rodzina jako Kościół domowy, ed. Antoni Tomkiewicz, Włodzimierz Wieczorek, 305–321. Lublin: Wydawnictwo KUL, 2010.
Dziedzic, Jan. „Religijność a postawy moralne polskiej młodzieży. Refleksja psychologicznopastoralna.” Polonia Sacra 20 (2016): 67–86.
Głowacki, Antoni. „Religijność młodzieży i uczestnictwo w lekcjach religii w szkołach.” In Młodzież 2018, ed. Mirosława Grabowska, Magdalena Gwiazda, 153–166. Warszawa: Centrum Badania Opinii Społecznej, 2019.
Kiciński, Andrzej. „Współczesna formacja katechetów.” Roczniki Teologiczne 52 (2005): 109–125.
Mąkosa, Paweł. „Confessional and catechetical nature of religious education in Poland.” The Person and the Challenges 5 (2015): 53–66.
Mąkosa, Paweł. „Katecheza parafialna dzieci – prawda czy fałsz, sukces czy porażka?” In Katecheza w parafii, ed. Marian Zając, 127–138. Lublin: Wydawnictwo „Natan,” 2016.
Mąkosa, Paweł. „Preewangelizacja pierwszym i koniecznym etapem formacji chrześcijańskiej.” Katecheta 54 (2010), 7–8: 25–34.
Mąkosa, Paweł. „Rezygnacja z nauczania religii w szkołach ponadpodstawowych wyzwaniem dla Kościoła w Polsce.” In Edukacja religijna wobec przemian kulturowych, ed. Paweł Mąkosa, 129–138. Lublin: Wydawnictwo KUL, 2019.
Mąkosa, Paweł. „Systematyczna katecheza parafialna dzieci i młodzieży. Motywacja i realizacja.” In Miejsca katechezy. Rodzina, parafia, szkoła, ed. Stanisław Kulpaczyński, 273–312. Lublin: Polihymnia, 2005.
Mąkosa, Paweł and Dominik Kiełb. „Between Personal Faith and Facade Religiosity. Study on Youth in the South-Eastern Poland.” European Journal of Science and Theology 17 (2021), 5: 15–30.
Osewska, Elżbieta. „Ograniczenia i możliwości katechezy w rodzinie.” Seminare. Poszukiwania naukowe 11 (1995): 81–98.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach. Dz. U. 2020, poz. 983.
Szulich-Kałuża, Justyna. „Kreowanie wizerunku Kościoła katolickiego w dyskursie polskiej prasy.” Biuletyn Edukacji Medialnej 2 (2018): 69–81.
Szymczak, Wioletta. „Interdisciplinarity in Pastoral Theology. An Example of Socio-Theological Research,” Verbum Vitae 38 (2020), 2: 503–527.
Szymczak, Wioletta i Tomasz Adamczyk. Młodzież w kontekstach współczesnych. Rodzina. Czas. Szkoła. Kościół. Lublin: Wydawnictwo KUL, 2022.
Tilles, Daniel. “Only 9% of young people in Poland view Catholic church positively, finds poll.” Notes from Poland. Accessed 9.06.2022. https://notesfrompoland.com/2020/11/16/only-9-of-young-people-in-poland-view-catholic-church-positively-finds-poll/.
Zając, Marian. „Katecheza parafialna.” In Wybrane zagadnienia katechetyki, ed. Józef Stala, 144–174.Tarnów: Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej „Biblos,” 2003.
Zakrzewski, Grzegorz Jerzy. „Motywy rezygnacji młodzieży z lekcji religii oraz szanse zatrzymania tego procesu na podstawie badań w diecezji płockiej.” In Nowa epoka polskiej katechezy, ed. Dominik Kiełb, 69–86. Rzeszów: Bonus Liber, 2021.