Dziewiątkowski, Janusz Adam. Wezwania kościołów i kaplic w archidiecezji gnieźnieńskiej: analiza onomastyczno-językowa. Toruń: Europejskie Centrum Edukacyjne, 2002.
Gieysztor, Aleksander, Szymański, Józef. „Patrocinia”. W Słownik starożytności słowiańskich: encyklopedyczny zarys kultury Słowian od czasów najdawniejszych do schyłku wieku XII, red. Gerard Labuda, Zdzisław Stieber. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1970.
Główny Urząd Statystyczny. Mały Rocznik Statystyczny Polski. Warszawa: Zakład Wydawnictw Statystycznych, 2018.
Górecki, Artur. Mariawici i mariawityzm – narodziny i pierwsze lata istnienia. Warszawa: Wydawnictwo DIG, 2011.
Holly, Grażyna. „Wezwania świątyń chrześcijańskich na pograniczu polsko-ukraińsko-słowackim”. Roczniki Bieszczadzkie 18(2010): 243-264.
Karas, Marcin. „Święcenie kobiet na kapłanki w felicjanowskiej wspólnocie mariawickiej”. Notatki płockie 2(2001): 9-14.
Karolewicz, Grażyna. „Z badań nad wezwaniami kościołów”. Roczniki Humanistyczne 22(1974): 215-231.
Kołpak, Piotr. „Rola patronów Królestwa Polskiego w geografii sakralnej późnośredniowiecznego Krakowa”. Średniowiecze Polskie i Powszechne 10(2014): 158-190.
Kozłowska, Maria Franciszka. Dzieło Wielkiego Miłosierdzia. Płock: Kościół Katolicki Mariawitów, 2011.
Kutyła, Agnieszka. „Średniowieczne patrocinia w dokumentach kancelarii monarszej – zarys problematyki”. Roczniki Humanistyczne 58(2010): 95-118.
Laddach, Agnieszka. „Patrocinium św. Jakuba Większego w świetle wezwań kościołów parafialnych w Diecezji Pelplińskiej”. Camino Polaco. Teologia−Sztuka−Historia−Teraźniejszość 3(2016): 113-126.
Laddach, Agnieszka. „Patrocinia trynitarne oraz dotyczące poszczególnych Osób Boskich, kościołów parafialnych w diecezji peplińskiej”. Forum Teologiczne 18(2017): 229-240.
Łupiński, Józef Stanisław. „Wezwania kościołów i kaplic w diecezji sejneńskiej w końcu XIX w.” Studia Teologiczne 17(1999): 263-278.
Mazur, Krzysztof. Mariawityzm w Polsce. Kraków: Zakład Wydawniczy „Nomos”, 1991.
Nabożny, Marcin. „Patrocinium parafii w Zgłobniu w kontekście wezwań kościołów parafialnych diecezji rzeszowskiej”. Rocznik Kolbuszowski 14(2014): 225-248.
Nabywaniec, Stanisław. „Patrocinia świętego Wojciecha w metropolii lwowskiej od XIV do XX wieku”. Resovia Sacra. Studia Teologiczno-Filozoficzne Diecezji Rzeszowskiej 6(1999): 223-252.
Paradowska, Maria, Urbańska, Anna. „Kult św. Wojciecha w polskiej kulturze ludowej. Zarys problematyki”. Etnografia Polska 40(1996): 41-52.
Popielas-Szultka, Barbara. „Kult św. Piotra i Pawła w biskupstwie kamieńskim do reformacji”. Studia z Dziejów Średniowiecza 20(2016): 119-145.
Rybak, Stanisław. Mariawityzm: dzieje i współczesność. Warszawa: Agencja Wydawnicza CB, 2010.
Sarnowska-Giefing, Irena. „Nazwy dawnych altarii poznańskich wobec antroponomastykonu kultury”. Poznańskie Spotkania Językoznawcze 26(2007): 109-117.
Szymański, Dariusz. „Wezwania kościołów parafialnych w diecezji krakowskiej w końcu XVI w.” Roczniki Humanistyczne 41(1993): 83-159.
„Świątynia Miłosierdzia i Miłości” Kościół Starokatolicki Mariawitów. Dostęp 29.05.2020. http://www.mariawita.pl/swiatynia.php.
Witkowska, Aleksandra. Titulus ecclesiae: wezwania współczesnych kościołów katedralnych w Polsce. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX, 1999.
Witkowska, Aleksandra. „O kościołach św. Wojciecha w diecezji wrocławskiej”. Roczniki Humanistyczne 48(2000): 579-600.
Wyrozumski, Jerzy. „O potrzebie badania najstarszych patrociniów”. Kwartalnik historyczny 4(1993): 63-72.