Börsch-Supan A. (2022), Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe (SHARE) Wave 8. Release version: 8.0.0. SHARE-ERIC. Data set. DOI: 10.6103/SHARE.w8.800.
Cantarero‑Prieto D., Pascual‑Sáez M. i Blázquez‑Fernández C. (2018), What is Happening with Quality of Life Among the Oldest People in Southern European Countries? An Empirical Approach Based on the SHARE Data, Social Indicators Research: An International and Interdisciplinary Journal for Quality-of-Life Measurement, nr 140 (3), s. 1195-1209.
Duda D. i Oczkowska M. (2016), Starzenie się a satysfakcja z życia – czynniki wpływające na dobrostan osób starszych, Polityka Społeczna, nr 7, s. 36-40.
Europejskie Biuro Eurydice (2002), Uczenie się przez całe życie: rola systemów edukacji w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Przegląd sytuacji w poszczególnych krajach, Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Eurostat (2016), Classification of Learning Activities (CLA). Manual. Edtion 2016, Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Górniak J., Strzebońska A. i Worek B. (2020), Rozwój kompetencji – uczenie się dorosłych i sektor rozwojowy, Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Jenkins A. (2011), Participation in Learning and Wellbeing Among Older Adults, International Journal of Lifelong Education, nr 3 (30), s. 403-420.
Khatibi M. i Fouladchang M. (2016), Lifelong Learning: A Review, The International Journal of Indian Psychology, nr 3 (2), s. 155-162.
Komisja Europejska (2011), Dorośli w systemie edukacji formalnej: polityka i praktyka w Europie, Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Laal M., Aliramaei A. i Laal A. (2014), Lifelong Learning and Art, Procedia – Social and Behavioral Sciences, nr 116, s. 4047-4051.
Laal M. i Salamati P. (2012), Lifelong Learning; Why Do We Need It?, Procedia – Social and Behavioral Sciences, nr 31, s. 399-403.
López-Ruiz V.-R., Huete-Alcocer N., Alfaro-Navarro J.-L. i Nevado-Peña D. (2021), The Relationship Between Happiness and Quality of Life: A Model for Spanish Society, PLoS ONE, nr 16 (11), s. 1-15; https://doi.org/10.1371/journal.pone.0259528.
Luty-Michalak M. (2017), Lifelong learning a aktywizacja zawodowa osób w niemobilnym wieku produkcyjnym, [w:] I.M. Świtała, N.G. Pikuła i K. Białożyt (red.), Etyczne i społeczne wymiary pracy, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, s. 77-88.
Maniak G. (2015), Kształcenie przez całe życie – idea i realizacja. Polska na tle Unii Europejskiej, Studia Ekonomiczne, nr 214, s. 128-139.
Oliver A.,Sentandreu-Mañó T., Tomás J.M., Fernández I. i Sancho P. (2021), Quality of Life in European Older Adults of SHARE Wave 7: Comparing the Old and the Oldest-Old, Journal of Clinical Medicine, nr 10; https://doi.org/10.3390/jcm10132850.
Pawelska-Skrzypek G. i B. Jałocha (red.) (2013), Uznawanie efektów uczenia się nabytych poza edukacją formalną (RPL) w szkolnictwie wyższym – wyzwania projektowania systemu, Zagreb: Institute for the Development of Education.
Solarczyk-Szwec H. (2014), Uczenie się przez całe życie jako metakompetencja, [w:] J. Grzesiak (red.), Ewaluacja poprawy jakości kształcenia, Kalisz–Konin: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, s. 93-101.
Symela K. (1997), Zasady wdrażania i oceny modułowych programów szkoleniowych dorosłych, Warszawa: MPiPS.
UNESCO (2012), International Standard Classification of Education ISCED 2011, Montreal: UNESCO Institute for Statistics.
Yildirim Y., Kilic S.P. i Akyol A.D. (2013), Relationship between Life Satisfaction and Quality of Life in Turkish Nursing School Students, Nursing and Health Sciences, nr 15, s. 415-422.
Wiggins R.D., Netuveli G., Hyde M., Higgs P. i Blane D. (2008), The Evaluation of a Self-Enumerated Scale of Quality of Life (CASP-19) in the Context of Research on Ageing: A Combination of Exploratory and Confirmatory Approaches, Social Indicators Research, nr 1 (89), s. 61-77.