Alert nr 6, Uczeń nie ryba, czyli edukacja przyszłości, https://oees.pl/alerty-eksperckie.
Bielecka-Prus J. (2018), Dlaczego rodzice edukują dzieci w domu? Typologia motywacji w świetle badań empirycznych, [w:] J. Bielecka-Prus (red.), Rodzina w edukacji domowej, Warszawa: Wydawnictwo i Księgarnia „Gotów” Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży, s. 116-138.
Bielecka-Prus J. i Heleniak A. (2018), Motywy podjęcia edukacji domowej w opinii rodziców, [w:] J. Bielecka-Prus (red.), Rodzina w edukacji domowej, Warszawa: Wydawnictwo i Księgarnia „Gotów” Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży, s. 139-166.
Budajczak M. (2004), Edukacja domowa, Gdańsk: GWP.
Budajczak M. (2010), Edukacja domowa, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Suplement, Warszawa: Żak Wydawnictwo Akademickie, s. 107-110.
Budajczak M. (2020), Edukacja domowa… po latach, Ćwiklice: Wydawnictwo Iosephicum.
Budajczak M. (2021), Edukacja domowa wobec pierwszych „fal” plagi XXI wieku, Studia z Teorii Wychowania, 12, nr 3(36), s. 23-34.
Czapliński P., Dynowska-Chmielewska K., Federowicz M., Giza-Poleszczuk A., Gorzeńska O., Karwińska A., Traba R., Wiśniewski J. i Zwierżdżyński M. (2020), Raport Edukacja. Między pandemią COVID-19 a edukacją przyszłości, Kraków: Fundacja Gospodarki i Administracji Publicznej.
Giercarz-Borkowska M. (2019), Edukacja domowa jako alternatywa edukacyjna dla dzieci zdolnych, Wrocław: Wydawnictwo TeksTy.
Giercarz-Borkowska M. (2021). Warunki praktykowania edukacji domowej w Polsce, Kultura – Społeczeństwo – Edukacja, 2(20), s. 231-239.
Głażewska A. (2018), Edukacja domowa jako styl życia, Ćwiklice: Iosephicum.
Helios J. (2014), Edukacja domowa: kilka uwag w kontekście dyskursu o edukacji demokratycznej, Filozofia Publiczna i Edukacja Demokratyczna, 3, nr 2, s. 180-198.
Kalinowska K. (2022), Bezmiar miar i praktyki niewymierności. Kilka refleksji na marginesie badań bezsensu w szkole, Kultura i Społeczeństwo, 66, nr 1, s. 149-170.
Kochan K. (2016), Edukacja domowa w Polsce – pedagogiczne inspiracje współczesnych edukatorów domowych, Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika, XXXII, z. 45, s. 115-136.
Kolet-Iciek A. (2020), Efekt pandemii: coraz więcej dzieci przechodzi na edukację domową, https://www.miastopociech.pl/aktualnosci/efekt-pandemii-coraz-wiecej-dzieci-przechodzi-na-edukacje-domowa.
Krasuska-Betiuk M. i Dropia P. (2021), Blaski i cienie edukacji domowej w przekonaniach praktykujących ją matek, Wychowanie w Rodzinie, t. XXIV(1), s. 25-45.
Królikiewicz R. (2016), Socjalizacja w edukacji domowej w opinii rodziców edukujących domowo, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 11, nr 4(42), s. 115-128.
Królikiewicz R. (2017), Doświadczenie edukacji domowej i edukacji tradycyjnej – w narracji maturzysty, Studia Paedagogica Ignatiana, 20, nr 3, s. 161-181.
Lendzion K. (2021), Edukacja domowa w Polsce jako przykład edukacji alternatywnej, [w:] A. Klimska i M. Klimski (red.), Przyszłość polskiej szkoły. Alert pedagogiczny, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 92-106.
Marszałek A. (2020), WNE 057: Plusy i minusy edukacji domowej, czyli każdy kij ma dwa końce, https://wiecejnizedukacja.pl/wne-057-plusy-i-minusy-edukacji-domowej/.
Murphy J.F. (2012), Homeschooling in America: Capturing and assessing the movement, Thousand Oaks, CA: Corwin, SAGE Company.
Olearczyk T. (2016), Edukacja domowa – alternatywa dla nauczania zinstytucjonalizowanego, Państwo i Społeczeństwo, nr 2 (XVI), s. 27-38.
Ptaszek G., Stunża G.D., Pyżalski J., Dębski M. i Bigaj M. (2020), Edukacja zdalna: co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami?, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Poruszek M. (2020), Edukacja domowa – ucieczka od zdalnego nauczania czy społeczno-wychowawcza potrzeba?, Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, nr 4, s. 17-31.
Szafrańska A. i Pawlak J. (2020), W poszukiwaniu lepszych możliwości kształcenia dla własnego dziecka. Edukacja domowa z perspektywy rodziców, Przegląd Pedagogiczny, nr 1, s. 203-218.
Pyżalski J. (2021), Zdrowie psychiczne i dobrostan młodych ludzi w czasie pandemii COVID-19 – przegląd najistotniejszych problemów, Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka, 20, nr 2, s. 92-115.
Szymański M. (2021), Zmiana społeczna a edukacja przyszłości, [w:] A. Karpińska, K. Borawska-Kalbarczyk i A. Szwarc (red.), Edukacja w przestrzeni społecznej – paradygmaty zmian, Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
Śliwierski B. (2009), O pewnych okolicznościach zmian prawnych dla potrzeb ruchu edukatorów domowych w Polsce, [w:] M. i P. Zakrzewscy (red.), Edukacja domowa w Polsce: teoria i praktyka, Warszawa: Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna „Adam”.
Tłuściak-Deliowska A. i Krawiec M. (2020), Edukacja domowa jako alternatywna forma realizacji obowiązku szkolnego. Stan polskich badań i perspektyw badawczych, Przegląd Pedagogiczny, nr 1, s. 191-202.
Tomczyk R. i Zając M. (2018), Edukacja domowa: teoria i praktyka, Szczecin: Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum.
Zakrzewska M. i Zakrzewski P. (2009), Edukacja domowa w Polsce: teoria i praktyka, Warszawa: Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna „Adam”.