Adi A. and Ayme-Yahil E. (2020), Beyond Feminization: Women in PR Can Be the Key to a More diverse, Ethical and Inclusive PR, [in:] A. Adi and E. Ayme-Yahil (eds.), Women in PR Research and opinions about the status, challenges and future of women working in PR/Communications, Berlin: Quadriga University of Applied Sciences.
Apanowicz J. (2002), Metodologia ogólna, Gdynia: Wydawnictwo Bernardinum.
Babbie E. (2004), Badania społeczne w praktyce, Warszawa: PWN.
Baron R.M. and Kenny D.A. (1986), The Moderator-Mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic, and Statistical Considerations, Journal of Personality and Social Psychology, vol. 51, no. 6, p. 1173-1182.
Bertrand M. (2017), The Glass Ceiling, Becker Friedman Institute for Research in Economics Working Paper no. 2018-38, p. 1-40.
Blalock H.M. (1975), Statystyka dla socjologów, Warszawa: PWN.
Budrowska B., Duch D. and Titkow A. (2003), Szklany sufit: bariery i ograniczenia karier polskich kobiet. Raport z badań jakościowych, Warszawa 2003.
Davis Beckett T. (2020), Women and Men Have Different Career Patterns: How This Affects the Public Relations Industry Gender Pay Gap, [in:] A. Adi and E. Ayme-Yahil (eds.), Women in PR Research and opinions about the status, challenges and future of women working in PR/Communications, Berlin: Quadriga University of Applied Sciences.
Durska M. (2009), Zarządzanie różnorodnością: kluczowe pojęcia, Kobieta i Biznes, no. 1-4, p. 8-12.
Dźwigoł-Barosz M. and Leoński W. (2019), Gender diversity as an important element of diversity management in modern enterprises: Case of Poland, Virtual Economics, vol. 2, no. 1, p. 7-30.
Góral A. (2021), Szklany sufit w kulturze? Kobiety na stanowiskach kierowniczych w publicznych instytucjach kultury w Polsce, Przegląd Organizacji, no. 9(980), p. 3-11
Gramlewicz M. (2016), Bariery likwidacji nierówności kobiet w Polsce, Katowice: Śląsk.
Jack E.P. and Raturi A.S. (2006), Lessons learned from methodological triangulation in management research, Management Research News, vol. 29, no. 6, p. 345-357.
Janiszewska A. (2017), Feminizacja i maskulinizacja rynków pracy w krajach UE a polityka spójności, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, no. 465, p. 60-70.
Karwacki A. and Suwada K. (2022), Kulturowa presja i instytucjonalne warunki jako determinanty feminizacji nieaktywności zarobkowej we współczesnej Polsce, Studia Socjologiczne, no. 2(245), p. 5-32.
Kour A. and Chib S. (2023), Glass Ceiling and its impact on the career growth of women, European Journal of Molecular & Clinical Medicine, vol. 10, no. 1, p. 1171-1177.
Kucharski L. and Kwiatkowski E. (2020), Pozycja różnych grup osób na rynku pracy a stan koniunktury w Polsce, Ekonomista, no. 5, p. 673-695.
Kucharski L. and Rutkowska A. (2021), Sytuacja kobiet na rynku pracy w Polsce w porównaniu z sytuacją mężczyzn, Wiadomości Statystyczne. The Polish Statistician, vol. 66, no. 8, p. 46-67.
Mansi T. and Usha L. (2022), An integrated conceptual framework of the glass ceiling effect, Journal of Organizational Effectiveness: People and Performance, no. 3, p. 372-400.
Musiał-Karg M. (2017), Kobiety na rynku pracy – analiza uwarunkowań, Czasopismo Naukowe Instytutu Studiów Kobiecych, no. 2(3), p. 120-139.
Place K.R. and Vardeman-Winter J. (2018), Where are the women? An examination of research on women and leadership in public relations, Public Relations Review, no. 44(1), p.165-173.
Shapiro S.S., Wilk M.B. and Chen H.J. (1968), A Comparative Study of Various Tests for Normality, Journal of the American Statistical Association, no. 63, p. 1343-1372.
Szuba P. (2022), Komunikacja kryzysowa. Analiza sektora agencji public relations, Rzeszów: Wydawnictwo Newsline.
Szwed, R. (2009), Metody statystyczne w naukach społecznych: elementy teorii i zadania, Lublin: Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Tench R. and Topić M. (2017), One Step Forward, Two Steps Back? An Analysis of Public Relations Practitioners’ Views on the Position of Women in the PR Industry (2009-2015), Current Politics and Economics of Europe, no. 28(1), p. 83-105.
Tworzydło D., Szuba P. and Życzyński N. (2019), Zarządzanie kryzysem wizerunkowym z perspektywy agencji public relations. Analizy, tendencje i uwarunkowania, Rzeszów: Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej.
Wodzyńska K. (2016), Udział kobiet w organach zarządczych i nadzorczych spółek w świetle wybranych teorii, Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, no. 150, p. 167-184.
Wojcik K. (2005), Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa: Wydawnictwo Placet.