Andrzejewski M. (2006), Foster Families – Legal Issues, Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”. 
															Badura-Madej W. i Dobrzyńska-Mesterhazy A. (2000), Przemoc w rodzinie. Interwencja kryzysowa i psychoterapia, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 
															Bandura A. (2007), Teoria społecznego uczenia się, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 
															Biegasiewicz M. (2010), Poczucie alienacji a wsparcie społeczne u nieletnich, Studia Psychologiczne, 10, s. 125-152. 
															Branden N. (1999), Odpowiedzialność: jak polegać na sobie i znaleźć sens życia, Łódź: Teta. 
															Brickman P., Coates D. i Janoff-Bulman R. (1978), Lotterry Winners and Accident Victims: is Happiness Relative?, Journal of Personality and Social Psychology, 36, s. 917-927. 
															Cieślak R. i Eliasz A. (2004), Wsparcie społeczne a osobowość, [w:] H. Sęk i R. Cieślak (red.), Wsparcie społeczne, stres i zdrowie, Warszawa: PWN, s. 68-90. 
															Cieślak R. (2004), Wsparcie społeczne – sposoby definiowania, rodzaje i źródła wsparcia. Wybrane koncepcje teoretyczne, [w:] H. Sęk i R. Cieślak (red.), Wsparcie społeczne, stres i zdrowie, Warszawa: PWN, s. 11-28. 
															Cohen S. i Wills T.A. (1985), Stress, Social Support and the Buffering Hypothesis, Psychological Bulletin, 98, s. 310-357. 
															Cummings J. i Swickert R. (2010), Relationship between Locus of Control and Posttraumatic Growth, Individual Differences Research 8(3), s. 198-204. 
															Domaradzki P. i Krzyszkowski J. (2016), Wsparcie dziecka w rodzinie i pieczy zastępczej. Ujęcie praktyczne, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. 
															Drwal R. (1978), Poczucie kontroli jako wymiar osobowości – podstawy teoretyczne, techniki badawcze i wyniki badań, [w:] L. Wołoszynowa (red.), Materiały do nauczania psychologii, seria III, t. 3, Warszawa: PWN, s. 307-345. 
															Drwal R. (1981), Osobowość wychowanków zakładów poprawczych. Badania nad funkcjami podkultury zakładowej, Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo. 
															Drwal R. (1995), Adaptacja kwestionariuszy osobowości, Warszawa: PWN. 
															Dryll E. (2001), Interakcja wychowawcza, Warszawa: PAN. 
															Gajewska G. (2004), Pedagogika opiekuńcza i jej metodyka, Zielona Góra: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Zielonogórskiego. 
															Heszen I. i Sęk H. (2012), Psychologia zdrowia, Warszawa: PWN. 
															Hobfoll S. (2006), Stres, kultura i społeczność. Psychologia i filozofia stresu, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 
															Jaworowska-Obłoj Z. i Skuza B. (1986), Pojęcie wsparcia społecznego i jego funkcja w badaniach naukowych, Przegląd Psychologiczny, nr 3, s. 733-746. 
															Juczyński Z. (2000), Poczucie własnej skuteczności – teoria i pomiar, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Psychologica, nr 4, s. 11-24. 
															Klevens J. i Hall J. (2014), The Importance of Parental Warmth, Support, and Control in Preventing Adolescent Misbehavior, Journal of Child and Adolescent Behavior, nr 2, s. 121; doi.org/10.4172/jcalb.1000121. 
															Krasiejko I. (2019), Rodzina z dziećmi. Rodzina dysfunkcyjna. Pedagogika. Praca socjalna, Teoria. Warszawa: Difin. 
															Lazarus R. i Folkman S. (1984), Stress, Appraisal and Coping, NJ: Springer. 
															Łuszczyńska A., Kowalska M., Mazurkiewicz M. i Schwarzer R. (2006), Berlińskie Skale Wsparcia Społecznego (BSSS). Wyniki wstępnych badań nad adaptacją skal i ich własnościami psychometrycznymi, Studia Psychologiczne, nr 44, s. 17-27. 
															Maslow A.H. (1990), Motywacja i osobowość, Warszawa: Pax. 
															Matczak A. i Knopp K.A. (2013), Znaczenie inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu Człowieka, Warszawa: Liberi Libri. 
															Meyerson D., Grant K., Smith-Carter J. i Kilmer R. (2011), Posttraumatic Growth Among Children and Adolescents, Clinical Psychology Review, 31(6), s. 949-964. 
															Moos R.H. i Schaefer J.A. (1993), Coping Resources and Process: Current Concepts and Measures, [w:] L. Goldberger i S. Breznits (red.), Handbook of Stress. Theoretical and Clinical Aspects, NY: The Free Press, s. 234-257. 
															Nowakowski M. (2004), Pojęcie wsparcia społecznego i problemy jego pomiaru ze szczególnym uwzględnieniem populacji seniorów, [w:] J. Kowaleski i P. Szukalski (red.), Nasze starzejące się społeczeństwo. Nadzieje i zagrożenia, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 292-300. 
															Obuchowski K. (2000), Galaktyka potrzeb. Psychologia dążeń ludzkich, Poznań: Zysk i S-ka. 
															Ogińska-Bulik N. (2001), Zasoby osobiste jako wyznaczniki radzenia sobie ze stresem u Dzieci, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Psychologica, nr 5, s. 83-93. 
															Ogińska-Bulik N. (2013), Pozytywne skutki doświadczeń traumatycznych, czyli kiedy łzy zamieniają się w perły, Warszawa: Wydawnictwo Difin. 
															Parker J. i Benson M. (2004), Parent – Adolescent Relations and Adolescent Functioning: Self-Esteem, Substance Abuse and Delinquency, Adolescence, 38(155), s. 519-530. 
															Pierce G.R., Sarason I.G. i Sarason B.R. (1996), Coping and Social Support, [w:] M. Zeidner i N. Endler (red.), Handbook of Coping: Theory, Research, Applications, NY: Wiley, s. 435. 
															Pervin L.A. (2005), Psychologia osobowości, Gdańsk: GWP. 
															Rotter J.B. (1966), Generalized Expectancies for Internal Versus External Control of Reinforcement, Psychological Monographs: General and Applied, 80(1), s. 1-28. 
															Rotter J.B. (1990), Poczucie wewnętrznej versus zewnętrznej kontroli wzmocnień, Nowiny Psychologiczne, 5-6, s. 59-70. 
															Schaffer D.R. i Kipp K. (2015), Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości, Gdańsk: Harmonia Universalis. 
															Schwarzer R. i Schulz U. (2004), Long-Term Effects of Spousal Suport on Coping with Cancer After Surgery, Journal of Social and Clinical Psychology, 23 (5), s. 716-732. 
															Schütze F. (1997), Trajektorie cierpienia jako przedmiot badań socjologii interpretatywnej, Studia Socjologiczne, nr 1, 11-32. 
															Seligman M.E.P. (2011), Flourish: A Visionary New Understanding of Happiness and Well-Being, NY: Free Press. 
															Sęk H. (red.) (2008), Psychologia kliniczna, t. 1 i 2, Warszawa: PWN. 
															Sęk H. (2007), Wprowadzenie do psychologii klinicznej, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. 
															Sęk H. i Cieślak R. (red.) (2011), Wsparcie społeczne, stres i zdrowie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 
															Terelak J.F. (2008), Człowiek i stres, Bygdoszcz–Warszawa: Branta. 
															Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 czerwca 2011 r., Dz.U. z 2011 r., nr 149, poz. 887. 
															Wojciszke B. (2010), Funkcje samooceny, [w:] A. Kolańczyk i B. Wojciszke (red.), Motywacje umysłu, Sopot: Wydawnictwo Smak Słowa, s. 111-125.