Adamczewski, Jakub. „Muzykowanie w fińskim rytmie. Edukacja muzyczna w nauczaniu początkowym w Finlandii”. Studia Edukacyjne, nr 55, 2019, ss. 259-270.
Alten, Michèle. La musique au coeur des enjeux de la société française (1896-1956). Éditions l’Harmattan, 2017.
Barbag, Seweryn. Systematyka muzykologji. Lwowskie Wiadomości Muzyczne i Literackie, 1928.
Chomiński, Józef, i Krystyna Wilkowska-Chomińska. Historia muzyki, cz. 2, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 1990.
Dudkiewicz, Emilia. „Schola Cantorum”. Encyklopedia katolicka, t. 17, red. Edward Gigilewicz i in., Towarzystwo Naukowe KUL, 2012, kol. 1265-1266.
Étudier, enseigner & composer à la Schola Cantorum (1896-1962), red. Sylvie Douche i Cédric Segond-Genovesi, Collection: Musiques XIXe-XXe siècles, Éditions Aedam Musicae, 2022.
Gozdecka, Renata. „Miejsca ojczyste w muzyce kompozytorów hiszpańskich XIX-XX wieku. Propozycja dydaktyczna”. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin – Polonia, t. 16, nr 1-2, sectio L, 2018, ss. 237-251.
Grajewski, Czesław. „Pierwiastki gregoriańskie w twórczości Vincenta d’Indy”. Seminare, nr 32, 2012, ss. 243-252.
Gribenski, Fanny. „De la France aux États-Unis. Fernand de La Tombelle et les concerts d’orgue”. Journées d’étude Fernand de La Tombelle (1854-1928), kwiecień 2017, Wenecja, https://hal.science/hal-03090192. Dostęp 26.06.2023.
Hala, Patrick. Solesmes et les musiciens. Vol. 1 : La Schola cantorum: Charles Bordes, Vincent d’Indy, Déodat de Sévérac, René de Castéra. Les Éditions de Solesmes, 2017.
Hala, Patrick. Solesmes et les musiciens. Vol. 2 : Les années 20: Claude Debussy, Erik Satie, André Caplet, Yvonne Gouverné, Roland-Manuel, André Gedalge, Louis Maingueneau, Gustave Doret. Les Éditions de Solesmes, 2020.
Kasperski, Jakub. „French Requiems from the Years 1877-1963 as Thanatological Communication”. Interdisciplinary Studies in Musicology, nr 7, 2008, ss. 141-159.
Leduc, Marie-Pier. „La critique musicale d’Émile Vuillermoz autour de la Première Guerre mondiale: musique apolitique?”. Les Cahiers de la Société québécoise de recherche en musique, t. 18, nr 1, 2017, ss. 9–22.
Malatyńska-Stankiewicz, Agnieszka. Byłem w niebie. Rozmowa ze Stanisławem Skrowaczewskim. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 2001.
Nawrocka-Wysocka, Arleta. „Idee i wzorce muzyczne luteranizmu w zderzeniu z kulturą ludową”. Aspekty Muzyki, t. 1, 2011, ss. 141-155.
Pérez Jiménez, Lucía. „Blanche Selva, una pianista olvidada. Fundamentos de su teoría técnica. Presencia en Andalucía”. Revista AV Notas, nr 13, 2022, ss. 43-72.
Rémond, Anne-Charlotte. „Blanche Selva, une musicienne inspirée”, Radio France, seria Histoire de compositrices, podcast Musicopolis, 26.09.2022, https://www.radiofrance.fr/francemusique/ podcasts/musicopolis/blanche-selva-une-musicienne-inspiree-3305651. Dostęp 24.06.2023.
Rydel, Paweł. Głosy ptaków oraz „Style Oiseau” Oliviera Messiaena jako wskaźnik interpretacji utworów fortepianowych kompozytora sprzed roku 1952. Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, 2012.
Stankiewicz, Jerzy. „Daniel-Lesur”. Encyklopedia Muzyczna PWM. Część biograficzna cd, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 2001, ss. 337-338.
Szostak, Michał. Organy jako źródło inspiracji: odrodzenie giganta (Paryż-Watykan-Licheń). Wydawnictwo Sindruk-Dimk, 2021.