Data publikacji : 2024-09-27

Interakcja w czasie rzeczywistym: Livestreaming jako narzędzie budowania zaangażowania odbiorców

Abstrakt

Tematyka artykułu jest związana z socjologią internetu i dotyczy zjawiska livestreamingu w kontekście komunikacji online na przykładzie zaangażowania widzów serwisu Twitch.tv. W części teoretycznej omówiono funkcjonowanie serwisów streamingowych w przestrzeni sieciowej oraz wpływ livestreamingu na współczesny świat. Zdefiniowano zjawisko livestreamingu na przykładzie platformy Twitch.tv oraz zaprezentowano elementy komunikacji strategicznej w kontekście praktyk streamerów. Przedstawiono także motywacje, które skłaniają widzów do zaangażowania w oglądanie transmisji na żywo.

W części empirycznej przedstawiono analizę uzyskanych wyników badania, w tym charakterystykę osób badanych, preferencje użytkowników Twitch.tv oraz weryfikację hipotez badawczych. We wnioskach podsumowano wyniki badań, podkreślając rosnący wpływ livestreamingu i społeczności internetowych na współczesne życie i sposób komunikacji.

Słowa kluczowe:

livestreaming, komunikacja online, komunikacja strategiczna, interakcje, streamer, widz, Twitch.tv



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)