Data publikacji : 2023-11-22

Media publiczne w erze posttelewizyjnej: nowe wyzwania

Abstrakt

Świat mediów wkracza obecnie w erę posttelewizyjną, której wyznacznikiem są algorytmy jako podstawy regulacji przepływu informacji, platformy cyfrowe organizujące społeczeństwa wokół ich specyficznych praktyk i instytucji, a także platformy i narzędzia sztucznej inteligencji. Kończy się zatem dominacja mediów masowych – radia i telewizji, które były osią organizującą naszą wyobraźnię i codzienne funkcjonowanie. Nadawcy publiczni, przez lata kierujący uwagą milionów ludzi, poszukują dzisiaj nowych sposobów dotarcia do swoich odbiorców, którzy zwrócili się w stronę mediów społecznościowych. W artykule staram się pokazać, w jaki sposób media publiczne, wykorzystując nowe technologie (internet, serwisy społecznościowe, technologie mobilne, sztuczna inteligencja) adaptują się do funkcjonowania w erze posttelewizyjnej.

Słowa kluczowe:

media publiczne, technologie cyfrowe, media społecznościowe, era posttelewizyjna



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Jędrzejewski, S. (2023). Media publiczne w erze posttelewizyjnej: nowe wyzwania. Roczniki Nauk Społecznych, 51(4), 171–186. https://doi.org/10.18290/rns2023.0042

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)