Data publikacji : 2023-11-22

Nowa polityka reprezentacji różnorodności w amerykańskim przemyśle audiowizualnym jako przykład negocjacji znaczeń

Abstrakt

Przemysł audiowizualny w tzw. erze „post-Weinstein” zaproponował szereg rozwiązań, przekładający się na codzienną sytuację kobiet funkcjonujących w branży. Drugim obserwowalnym elementem jest kształt współczesnych narracji o kobietach, przedstawianych w kategoriach emancypacji, inkluzywności, ale będący też efektem monetyzacji feministycznych trendów. Wszystko to przekłada się na programowe zwiększenie obecności postaci kobiecych w rolach protagonistek, czy też uważniejsze, mniej stereotypowe ich tworzenie i różnorodne reprezentacje w ramach gatunków. Autorka zajmuje się badaniem dyskursów związanych z nową polityką różnorodności w branży audiowizualnej, skupiając się na analizie wybranego przykładu filmu – „Wonder Woman” w reż. Patty Jenkins, często określanego jako początek nowego, subersywnego feminizmu. W analizie wykorzystane zostaną ustalenia brytyjskich studiów kulturowych w zakresie kodowania i dekodowania, a celem będzie określenie stosunku wybranych treści do hegemonicznej narracji, zaś ostatecznie przyjrzenie się i wnioskowanie o dotychczasowych efektach programowych zmian.

Słowa kluczowe:

Wonder Woman, „post-Weinstein era”, #metoo, polityka różnorodności, inkluzywność i różnorodność, feminizm



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)