Data publikacji : 2024-04-22

Ocena komunikowania instytucjonalnego Kościoła w dobie sztucznej inteligencji

Abstrakt

W sferze instytucjonalnego komunikowania Kościoła pojawiło się złożone wyzwanie, spowodowane szybkim rozwojem sztucznej inteligencji (AI). Zmiana ta bez wątpienia zwiększyła wiele ludzkich możliwości, ale jednocześnie zrodziła nowe pytania o charakterze antropologicznym i etycznym. Opracowanie ma na celu dokonanie przeglądu refleksji, które pojawiły się w ostatnich latach w tej dziedzinie, a które zostały wyrażone przez Magisterium Kościoła. Podjęta analiza uwzględnia w szczególności wypowiedzi trzech ostatnich papieży, co daje początek dodatkowym inicjatywom podejmowanym przez instytucje Stolicy Apostolskiej, takie jak Akademie Papieskie, oraz rozważaniom zawartym na łamach niektórych publikacji katolickich. Celem podjętych badań jest przedstawienie wiarygodnych „wytycznych”, które w najbliższej przyszłości powinny zostać uwzględnione przez odpowiedzialnych za procesy komunikowania instytucji Kościoła.

Słowa kluczowe:

sztuczna inteligencja, Kościół katolicki, komunikowanie



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)