Data publikacji : 2025-12-05

Interactive Learning: The Earthquake Emergency Kit Game for Children Aged 9-11

Abstrakt

Turcja doświadczyła niszczycielskich trzęsień ziemi. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym w 2010 r. prawdopodobieństwo wystąpienia silnego trzęsienia ziemi w Stambule w ciągu najbliższych 30 lat wynosi około 40%. Niestety, 72,1% mieszkańców Stambułu nie posiada torby przetrwania na wypadek trzęsienia ziemi. W odpowiedzi na ten problem jest realizowany projekt badawczy „Interaktywna nauka: Gra – zestaw ratunkowy na wypadek trzęsienia ziemi”.

Gra, opracowana przy użyciu oprogramowania GDevelop, umożliwi uczniom szkoły podstawowej eksplorację wirtualnego domu i wybór przedmiotów do zestawu ratunkowego. Prawidłowo wybrane przedmioty podświetlą się i zostanie wyjaśniona ich przydatność. Po ukończeniu gry uczniowie dokonają oceny kompletności swojego zestawu ratunkowego. Tydzień później zostanie przeprowadzona ankieta, która pozwoli stwierdzić, czy udało im się przygotować zestawy przetrwania w domu, samodzielnie lub z pomocą rodziców.

Słowa kluczowe:

gry poważne, nauka oparta na grywalizacji, projektowanie gier, edukacja w zakresie katastrof



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Zasady cytowania

Mengi, V. D. (2025). Interactive Learning: The Earthquake Emergency Kit Game for Children Aged 9-11. Roczniki Nauk Społecznych, (Online First). https://doi.org/10.18290/rns2025.0041

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)