Data publikacji : 2025-09-26

Zjawisko sharentingu wśród matek – raport z badań

Abstrakt

Artykuł dotyczy sharentingu, czyli dzieleniem się zdjęciami i informacjami o dzieciach w mediach społecznościowych. Badanie zbudowano na podstawie analizy piśmiennictwa, na bazie którego przygotowano badania ilościowe w obszarze pytania: Jak często rodzice, zwłaszcza matki, publikują zdjęcia swoich dzieci w mediach społecznościowych? Jakie mają obawy związane z tym zjawiskiem? Celem teoretycznym jest zrozumienie opinii na temat sharentingu i obaw z nim związanych, zaś cel praktyczny sprowadza się do wskazania obszarów wymagających dalszych badań. Badania przeprowadzono metodą sondażu diagnostycznego za pomocą kwestionariusza zawierającego 14 pytań zamkniętych oraz jedno otwarte. Użyto techniki ankiety internetowej (CAWI) na platformie Google Forms, gromadząc dane od 414 kobiet z wykorzystaniem metody kuli śniegowej. Niemal wszystkie badane (96,38%) zadeklarowały korzystanie z mediów społecznościowych, przy czym ponad połowa (51,69%) nie publikuje zdjęć ani informacji o swoich dzieciach w sieci. Badanie ujawniło potrzebę regulacji prawnych i szkoleń ochrony prywatności dzieci w internecie.

Słowa kluczowe:

sharenting, rodzina, media społecznościowe, wizerunek dziecka



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)