Adler L. (2008), Śladami Hannah Arendt, przeł. J. Aleksandrowicz, Warszawa: Twój Styl.
Arendt H. (1988), Eichmann w Jerozolimie. Rzecz o banalności zła, przeł. A. Szostkiewicz, Kraków: Znak.
Arendt H. (2006), Odpowiedzialność i władza sądzenia, przeł. W. Madej i M. Godyń, Warszawa: Prószyński i S-ka.
Bainville J. (2010), Dzieje Francji, przeł. T. Stryjeński, Komorów: Wydawnictwo ANTYK.
Barthes R. (2016), Ziarno głosu. Wywiady 1962-1980, przeł. M. Falski, Kraków: Eperons-Ostrogi.
Baszkiewicz J. (2003), Anatomia bonapartyzmu, Gdańsk: Arche.
Baszkiewicz J. i Meller S. (1983), Rewolucja francuska 1789-1794. Społeczeństwo obywatelskie, Warszawa: PIW.
Baszkiewicz J. (1988), Wstęp, [w:] Ludwik Filip, Pamiętniki z czasów Wielkiej Rewolucji, przeł. W. Dłuski, Warszawa PIW.
Bernstein B. (1990), Odtwarzanie kultury, przeł. Z. Bokszański i A. Piotrkowski, Warszawa: PIW.
Burke P. (2000), Historia i teoria społeczna, przeł. M. Łamacz, Warszawa–Kraków: PWN.
Eco U. (2011), Imię róży, przeł. A. Szymanowski, Warszawa: Noir sur Blanc.
Eco U. (1996), Interpretacja i nadinterpretacja, przeł. T. Bieroń, Kraków: Znak.
Eco U. (1990), Innowacja i powtórzenie: pomiędzy modernistyczną i postmodernistyczna estetyką, przeł. T. Rutkowska, Przekazy i Opinie, nr 1-2, s. 12-36.
Eco U. (2012), Autoportret Pliniusza, [w:] U. Eco, Po drugiej stronie lustra i inne eseje, przeł. J. Wajs, Warszawa: WAB.
Furet F. (1994), Prawdziwy koniec rewolucji francuskiej, tłum. B. Janicka, Kraków: Znak.
Geertz C. (2005), Opis gęsty. W poszukiwaniu interpretatywnej teorii kultury, [w:] C. Geertz, Interpretacja kultur. Wybrane eseje, przeł. M.M. Piechaczek, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Geertz C. (2000), Dzieło i życie. Antropolog jako autor, przeł. E. Dżurak i S. Sikora, Warszawa: Wydawnictwo KR.
Głowacki J. (2019), Jak być kochanym, Warszawa: Wielka Litera.
Głowacki J. (2004), Z głowy, Warszawa: Świat Książki.
Głowiński M. (1997), Powieść a dziennik intymny, [w:] M. Głowiński, Narracje literackie i nieliterackie, Kraków: Universitas.
Goffman E. (2000), Człowiek w teatrze życia codziennego, przeł. H. Datner-Śpiewak i P. Śpiewak, Warszawa: Wydawnictwo KR.
Havel V. (2016), Obywatel kultury, przeł. P. Bratkowski i L. Engelking, Warszawa: Agora.
Hitchens Ch. (2017), Edmund Burke – prorok reakcjonizmu, [w:] Ch. Hitchens, Podlega dyskusji. Eseje, przeł. R. Madejski, Katowice: Wydawnictwo Sonia Draga.
Kołakowski L. (1994), Bóg nam nic nie jest dłużny. Krótka uwaga o religii Pascala i o duchu jansenizmu, Kraków: Znak.
Kałużyński Z. (1988), Paszkwil na siebie samego, Warszawa: PIW.
Księga Inkwizycji. Podręcznik napisany przez Bernarda Gui (2002), tłum. M. Pawlik (z łaciny) i J. Zychowicz (z niemieckiego), Kraków: Wydawnictwo WAM.
Leder A. (2014), Prześniona rewolucja. Ćwiczenie z logiki historycznej, Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
Lewicka B. (2017), Zabawa pod szubienicą, Opcje. Kwartalnik Kulturalny, nr 3-4.
Lejeune P. (2001), Ironiczna opowieść o dzieciństwie: Valles, [w:] P. Lejeune, Wariacje na temat pewnego paktu. O autobiografii, tłum. zbiorowe, red. R. Lubas-Bartoszyńska, Kraków: Universitas.
Libiszowska Z. (1974), Wstęp, [w:] Laura księżna d’Abrantes, Pamiętniki, t. 1, przeł. E. Wassongowa, Warszawa: PIW.
Lipstadt D. (2012), Proces Eichmanna, przeł. M. Antosiewicz, Warszawa: Wielka Litera.
Łagowski B. (2017), Państwo znikąd, Warszawa: Fundacja Oratio Recta.
Łęcki K. (2012), Inny zapis. Dziennik sekretny pisarza jako przedmiot badań socjologicznych. Na przykładzie „Dzienników” Stefana Kisielewskiego, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Łęcki K. (2019), Według Tukidydesa. Rozważania socjologa literatury nad „Wojną peloponeską”, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Łojek J. (1980), Szanse powstania listopadowego. Rozważania historyczne, Warszawa: PAX.
Merton R.K. (1982), Teoria socjologiczna i struktura społeczna, przeł. E. Morawska i J. Wertenstein-Żuławski, Warszawa: PWN.
Merton T. i Miłosz Cz. (1991), Listy, przeł. M. Tarnowska, Kraków: Znak.
Michalski C. (1999), Ćwiczenia z bezstronności, Kraków: Arcana.
Miłosz Cz. (1999), Zniewolony umysł, Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Mitchell L.G. (2008), Wstęp, [w:] Edmund Burke, Rozważania o rewolucji we Francji, przeł. D. Lachowska, Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Muratow P. (1988), Obrazy Włoch, t. 1, przeł. P. Hertz, Warszawa: PIW.
Nowak P. (2013), Ożywianie klasyków w martwym świecie. Filozofia polityczna Leo Straussa, [w:] P. Nowak, Podpis księcia. Rozważania o mocy i słabości, Warszawa: Fundacja Augusta hrabiego Cieszewskiego.
Pascal B. (2017), Prowincjałki, przeł. T. Boy-Żeleński, Kraków: Wydawnictwo Vis-à-vis.
Pipes R. (2007), Rewolucja rosyjska. Trzy pytania, przeł. W. Jeżewski, Warszawa: Magnum.
Rhodes P.H. (2009), Historia Grecji. Okres klasyczny 478-328 p.n.e., tłum. L. Trzcionkowski, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Rusch S.M. (2013), Wojny Spartan. Strategia, taktyka i kampanie, przeł. N. Radomski, Poznań: Rebis.
Scheler M. (1977), Moralność a resentyment, tłum. J. Garewicz, Warszawa: Czytelnik.
Shore M. (2008), Kawior i popiół. Życie i śmierć pokolenia oczarowanych i rozczarowanych marksizmem, przeł. M. Szuster, Warszawa: Świat Książki.
Słonimski A. (2009), Mętne łby, Łomianki: LTW.
Stomma L. (2011), Wybory, Polityka, nr 41 (2828), 5.10-11.10.
Stomma L. (2013), Stommowisko. O mojej rodzinie i o mnie, Warszawa: Iskry.
Strauss A.L. (2013), Zwierciadła i maski. W poszukiwaniu tożsamości, przeł. A. Hałas, Kraków: Nomos.
Strauss L. (2012), O zapomnianym sposobie pisania, [w:] L. Strauss, Jerozolima i Ateny oraz inne eseje z filozofii politycznej, przeł. R. Mordarski, Kęty: Wydawnictwo Marek Derewecki.
Suchanow K. (2017), Gombrowicz. Ja, geniusz, t. I, Wołowiec: Wydawnictwo Czarne.
Szczepański J. (1983), Techniki interpretacji i wykorzystania dokumentów osobistych, [w:] A. Sułek, Logika analizy socjologicznej. Wybór tekstów, Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Szpakowska M. (2012), „Wiadomości Literackie” prawie dla wszystkich, Warszawa: WAB.
Tocqueville de A. (1994), Dawny ustrój i rewolucja, przeł. H. Szumańska-Grossowa, Kraków: Znak.
Tukidydes (2003), Wojna peloponeska, przeł. K. Kumaniecki, Warszawa: Czytelnik.
Wrong D.H. (1984), Przesocjalizowana koncepcja człowieka w socjologii współczesnej, [w:] Kryzys i schizma. Antyscjentystyczne tendencje w socjologii współczesnej, t.1, tłum. zbiorowe, wyboru dokonał i wstępem opatrzył E. Mokrzycki, Warszawa: PIW.