Data publikacji : 2024-09-27

Motyw drogi w reklamie religijnej. Zarys problematyki

Abstrakt

Celem podjętego badania, o charakterze przeglądowym, którego wyniki przedstawia artykuł, była identyfikacja motywu drogi i zastosowania jej metafory w reklamie religijnej. Na przykładzie wybranych reklam spełniających przyjęte w badaniu kryteria poddano analizie reklamy znalezione w sieci, rozpowszechniane jako reklamy zewnętrzne w przestrzeni publicznej lub jedynie w mediach cyfrowych. Tekst należy traktować jako zarys problemu. Poddanie go szczegółowszym analizom, np. z użyciem teorii toposów Arystotelesa czy analizy treści, pozwoliłoby dokonać głębszych eksploracji tematu i metafory drogi w komunikacji religijnej. Wnioski ogólne, płynące z badania dotyczą 1) znaczenia symboliki i metafory drogi w komunikacji religijnej; 2) wykorzystywania sfery sacrum do wzmocnienia perswazyjnej strony przekazu w reklamie duszpasterskiej i powołaniowej; 3) widoczności religii w przestrzeni społecznej.

Słowa kluczowe:

chrześcijaństwo, droga-symbol, droga-metafora, reklama religijna



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)