Data publikacji : 2024-09-27

Komunikowanie polityczne Konferencji Episkopatu Polski podczas kampanii parlamentarnej w 2023 roku

Abstrakt

Celem podjętych badań była analiza komunikacji instytucjonalnej Konferencji Episkopatu Polski podczas kampanii parlamentarnej w 2023 r. Analizą objęto komunikaty biskupów zamieszczone na oficjalnej stronie episkopat.pl i opublikowane w okresie od 1 stycznia 2023 do 13 października 2023, jak również ogólnopolskie tygodniki katolickie „Niedziela” i „Gość Niedzielny” z okresu od 8 sierpnia 2023 do 13 października 2023. Uwzględniono ponadto stanowisko tzw. mediów toruńskich (Radia Maryja, Telewizji Trwam). Zastosowano metodę analizy dyskursu, analizy zawartości oraz metodę przeglądu literatury. Podczas kampanii parlamentarnej w 2023 r. polscy biskupi byli na poziomie komunikacji instytucjonalnej niezaangażowanymi aktorami politycznymi. Hierarchowie nie wspierali rządu Zjednoczonej Prawicy i zdystansowali się od niego politycznie. Z kolei ogólnopolskie media katolickie aprobowały działania polityczne kandydatów Zjednoczonej Prawicy. Artykuł zwiększa wartość poznawczą w obszarze komunikowania politycznego Konferencji Episkopatu Polski.

Słowa kluczowe:

kampania parlamentarna, komunikowanie polityczne, media katolickie, polscy biskupi, wybory



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)