Data publikacji : 2024-07-22

Ratingi Agencji Moody’s. Komunikowanie instytucjonalne Kościoła w sprawie używania obligacji kościelnych

Abstrakt

Emisja obligacji kościelnych przez niektóre amerykańskie diecezje katolickie jest modelem finansowania kościelnego, który funkcjonuje dzięki instytucjonalnej komunikacji Kościoła na polu gospodarczym. Procedura ta, dzięki której w nagłych przypadkach uzyskuje się ważne środki, wymaga od osób odpowiedzialnych za zarządzanie dobrami doczesnymi twórczej i jasnej komunikacji instytucjonalnej. Agencje ratingowe przedstawiają sytuację finansową diecezji, szczególnie w celu pozyskania nowych inwestorów. Administratorzy diecezji zwykle zwracają się do wiernych, gdy potrzebują większych środków, ale ten system emisji długu kościelnego na giełdzie stanowi nowatorskie rozwiązanie, które mogą naśladować inne podmioty kościelne.

Słowa kluczowe:

obligacje kościelne, zarządzanie Kościołem katolickim, agencje oceny Kościoła, komunikowanie instytucjonalne Kościoła katolickiego



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)