Boym S. (2019), Nostalgia jako źródło cierpień, Ruch Literacki, nr 1, s. 99-112. 
															Chwedoruk R. (2018), Polityka historyczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 
															Głowacki W. (22.11.2020), Gierek, wróć, czyli dziwna polska nostalgia za PRL-em, Dziennik Łódzki, https://plus.dzienniklodzki.pl/gierek-wroc-czyli-dziwna-polska-nostalgia-za-prlem/ar/c3-15299717 [dostęp: 15.04.2024]. 
															Greiner R. (2021), Cinematic Histospheres. On the Theory and Practice of Historical Films, Cham: Palgrave Macmillan. 
															Huyssen A. (1995), Twilight Memories: Making Time in a Culture of Amnesia, New York: Routledge. 
															Kapiszewski K. (16.09.2012), Nostalgia za PRL, Przegląd, https://www.tygodnikprzeglad.pl/ fascynacja-prl/ [dostęp: 15.04.2024]. 
															Klejsa K. (2014), Film, [w:] M. Saryusz-Wolska, R. Traba (red.), Modi memorandi. Leksykon kultury pamięci, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, s. 132-134. 
															Korzeniewski B. (2014), Status kreacji filmowych w obrazie przeszłości współczesnych społeczeństw na przykładzie Katynia Andrzeja Wajdy, [w:] R. Kostro, K. Wóycicki, M. Wysocki (red.), Historia Polski od-nowa. Nowe narracje historii i muzealne reprezentacje przeszłości, Warszawa: Muzeum Historii Polski, s. 188-206. 
															Macdonald S. (2021), Krainy pamięci. O dziedzictwie i tożsamości we współczesnej Europie, tłum. R. Kusek, Kraków: Międzynarodowe Centrum Kultury. 
															Pietrasik Z. (20.07.2018), Dlaczego Polacy tęsknią za PRL?, Polityka, https://www.polityka.pl/ tygodnikpolityka/klasykipolityki/1755698,1,dlaczego-polacy-tesknia-za-prl.read. [dostęp: 15.04.2024]. 
															Sajkiewicz V. (2008), Czar (nie)pamięci. Nostalgia za PRL-em w najnowszej sztuce polskiej, Postscriptum Polonistyczne, nr 2, s. 27-42. 
															Saryusz-Wolska M. (2006), Filmowe obrazy pamięci zbiorowej – perspektywa teoretyczna, Kultura Współczesna, nr 4, s. 100-109. 
															Schwindt O. (25.07.2016), Stranger Things Tests Limits of Netflix’s Nostalgia Strategy, Variety, https://variety.com/2016/tv/news/stranger-things-netflix-fullerhouse-nostalgia-strategy-1201822075/ [dostęp: 15.04.2024]. 
															Sirianni J. (2019), Nostalgic Things: Stranger Things and the Pervasiveness of Nostalgic Television, [w:] Kathryn Pallister (red.), Netflix Nostalgia: Screening the Past on Demand, Lanham: Lexington Books, s. 185-202. 
															Szostak S., Mihelj S. (2017), Coming to terms with Communist propaganda: Post-communism, memory and generation, European Journal of Cultural Studies 20, nr 3, s. 324-340. 
															Urbańska M. (2022), Filmowe zarządzanie pamięcią. Kino polskie 2005-2020 o historii najnowszej, Kraków: Universitas. 
															Welzer H. (2001), Das soziale Gedächtnis, [w:] H. Welzer (red.), Das soziale Gedächtnis. Geschichte, Erinnerung, Tradierung, Hamburg: Institut für Sozialforschung, s. 9-24. 
															Werner M. (2014), Kino, polityka i historia, [w:] R. Kostro, K. Wóycicki, M. Wysocki (red.), Historia Polski od-nowa. Nowe narracje historii i muzealne reprezentacje przeszłości, Warszawa: Muzeum Historii Polski, s. 264-283. 
															Whitehead A. (2009), Memory, Abingdon: Routledge. 
															Włodek P. (2021), Memory studies i kino nostalgiczne, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Arte et Educatione, nr 16, s. 53-65. 
															Zaborski M. (2011), Mapy pamięci. Kategoria przeszłości w polskiej kulturze politycznej, Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne, nr 28, s. 210-231.