Adnan A. A. Z., Mahmood A., and Khudhair F. S. (2024), The Characteristics of Employers Preferred by Gen-Z after the COVID-19 Pandemic, International Journal of Research and Innovation in Social Science 8, no. 9, pp. 225-229.
Babbie E. (2007), Badania społeczne w praktyce, Warszawa: PWN.
Backhaus K. and Tikoo S. (2004), Conceptualizing and Researching Employer Branding, Career Development International 9, no. 5, pp. 501-517.
Bulut S. and Maraba D. (2021), Generation Z and Its Perception of Work Through Habits, Motivations, Expectations Preferences, and Work Ethics, Psychology and Psychotherapy Research Study 4, no. 4, pp. 1-5.
DataReportal (2025), Digital 2025: Global Overview Report, https://datareportal.com/reports/digital-2025-global-overview-report (accessed: 7.07.2025).
Deloitte (2021), First Steps Into the Labour Market – International Survey of Students and Recent Graduates, https://www2.deloitte.com/lv/en/pages/about-deloitte/articles/first-stepsinto-the-labour-market-results-2021.html (accessed: 11.04.2023).
Deloitte (2024), Understanding Generation Z in the Workplace, https://www.deloitte.com/us/en/Industries/consumer/articles/understanding-generation-z-in-the-workplace.html (accessed: 22.06.2025).
Deloitte (2025), Gen Z and Millennial Survey 2025, https://www.deloitte.com/global/en/issues/work/genz-millennial-survey.html (accessed: 12.06.2025).
Dorsey J. R. and Villa D. (2022), How Gen Z Will Change the Future of Business – And What to Do About It, New York: Harper Collins.
Duggal H. K., Lim W. M., Khatri P., Thomas A., and Shiva A. (2024), The State of the Art on Self-Perceived Employability, Global Business and Organizational Excellence 43, pp. 88-110.
EY Global (2023), How Can Understanding the Influence of Gen Z Today Empower Your Tomorrow?, https://www.ey.com/en_us/consulting/2023-gen-z-study (accessed: 10.07.2025).
Główny Urząd Statystyczny (2024), Szkolnictwo wyższe w roku akademickim 2023/2024 – studenci i absolwenci), https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/szkolnictwo-wyzsze-w-roku-akademickim-2023-2024-studenci-i-absolwenci,20,4.html (accessed: 14.04.2024).
Grafton Recruitment (2024), Raport wynagrodzeń sektor przemysłowy 2024, https://pl.grafton.com/pl/raport-wynagrodzen-sektor-przemyslowy-2024 (accessed: 24.06.2025).
Grafton Recruitment (2025), Raport wynagrodzeń i trendów w branży IT 2025, https://pl.grafton.com/pl/raport-wynagrodzen-i-trendow-w-branzy-it-2025 (accessed: 24.06.2025).
Grupa MBE (2025), A po studiach idziemy do pracy. Raport z badania, https://grupambe.pl/publikacje/raport-studenci2025 (accessed: 28.06.2025).
Grzeszkiewicz-Radulska K. (2012), Metody badań pilotażowych, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, no. 42.
HRM Institute (2023), Employer branding w Polsce, https://hrminstitute.pl/raporty-i-publikacje/ (accessed: 11.01.2023).
Katz R. and Witte M. D. (2024), Stanford Report: 8 Ways Gen Z Will Change the Workforce, https://news.stanford.edu/stories/2024/02/8-things-expect-gen-z-coworker (accessed: 29.06.2025).
Kobylińska U. and Płoszczuk E. (2021), Media społecznościowe w kształtowaniu wizerunku pracodawcy (w opinii różnych pokoleń), Marketing i Rynek, no. 12, pp. 28-39.
Lazányi K. and Bilan Y. (2017), Generation Z On the Labour Market – Do They Trust Others Within Their Workplace?, Polish Journal of Management Studies 16, no. 1, pp. 78-93.
Ławińska O. and Korombel A. (2023), Pokolenie Z jako wyzwanie współczesnego zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje, media społecznościowe i crowdsourcing, Częstochowa: Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej.
Macnar A. (2020), Employer branding bez tajemnic, Kraków: Wydawnictwo Wokół Marki.
ManpowerGroup (2025), Raport: Niedobór talentów 2025, https://www.manpowergroup.pl/2025/01/28/raport-manpowergroup-niedobor-talentow-2025 (accessed: 12.07.2025).
Prensky M. (2001), Digital Natives, Digital Immigrants Part 2: Do They Really Think Differently?, On the Horizon 9, no. 6, pp. 1-6.
PwC Polska (2020), Raport: Młodzi Polacy na rynku pracy w nowej normalności, https://www.pwc.pl/pl/publikacje/mlodzi-polacy-na-rynku-pracy-w-nowej-normalnosci.html (accessed: 25.06.2025).
PwC Polska (2022), Raport: Młodzi Polacy na rynku pracy, https://www.pwc.pl/pl/pdf/mlodzi-polacy-na-rynku-pracy-2022_pl.pptx.pdf (accessed: 25.06.2025).
Raslie H. and Ting S. H. (2021), Gen Y and Gen Z Communication Style, Estudios de Economia Aplicada 39, no. 1, pp. 1-18.
Romański P. and Łukasiński W. (2025), Perception of Workplace Changes by Generation Z Representatives, Scientific Papers of Silesian University of Technology, Organization and Management Series, no. 222, pp. 501-516.
Siuda P. (2016), Ankieta internetowa: zalety i wady – rekapitulacja, [in:] P. Siuda (ed.), Metody badań online, Bydgoszcz: Wydawnictwo Naukowe Katedra, pp. 28-81.
StreamChange (2024), Kalkulator doboru próby, https://www.streamchange.pl/tools/kalkulatory/dobor-proby (accessed: 10.02.2024).
Universum (2022), World’s Most Attractive Employers 2022, https://www.sdyanbao.com/detail/422180 (accessed: 11.06.2025).
Wawrzonek A. (2023), Pokolenie Zet jako „wymagający gracz” współczesnego rynku pracy, Studia Edukacyjne, no. 71, pp. 75-92.
Wübbelt A. and Tirrel H. (2022), Attracting Members of Generation Z to Companies via Social Media Recruiting in Germany, Human Technology 18, no. 3, pp. 213-233.
Zahra Y., Handoyo S., and Fajrianthi F. (2025), A Comprehensive Overview of Generation Z in the Workplace: Insights From a Scoping Review, SA Journal of Industrial Psychology 51, Article a2263.
Zając-Pałdyna U. (2020), Employer branding po polsku, Gliwice: Wydawnictwo OnePress.
Zimolzak P. and Bodzon M. (2022), Raport badawczy: Studenci na rynku pracy 2022, https://www.programkariera.pl/wp-content/uploads/2022/06/Program-Kariera-Student-w-pracy-2022.pdf (accessed: 10.06.2025).
Zurich Insurance Group (2022), How is Gen Z changing the workplace?, https://www.zurich.com/media/magazine/2022/how-will-gen-z-change-the-future-of-work (accessed: 10.06.2025).