Data publikacji : 2024-12-09

Nauczanie o państwach de facto w czasach kryzysu na przykładzie Naddniestrza

Abstrakt

W niniejszym artykule dzielę się swoimi doświadczeniami z nauczania o jednym z państw de facto, Naddniestrzu, w czasach kryzysu oraz w środowisku środkowo- i wschodnioeuropejskim i wielokulturowym. Rozpoczynam od wyjaśnienia, gdzie i kiedy uczę o Naddniestrzu, co może nie być oczywiste, ponieważ jest to wąski temat. Następnie koncentruję się na tym, jak podchodzę do nauczania o Naddniestrzu jako kwestii kontrowersyjnej i drażliwej, która wymaga specyficznego podejścia dydaktycznego. Na koniec omawiam wyniki zastosowania tego podejścia i dzielę się swoimi odczuciami związanymi z nauczaniem o Naddniestrzu. Artykuł ten może być wartościowy dla młodszych nauczycieli akademickich, którzy niedawno rozpoczęli nauczanie o Naddniestrzu i innych de facto państwach i potrzebują wskazówek. Może również zainteresować doświadczonych nauczycieli, oferując im możliwość porównania swoich strategii nauczania.

Słowa kluczowe:

Naddniestrze, państwa de facto, dydaktyka, tematy kontrowersyjne, tematy drażliwe



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)