Abel H. (2022), Feminism and the Female Superhero: Gender in Wonder Woman, Spotlight Journal, 5.01.2022, https://www.spotlightjournal.org/issue-ii/feminism-and-the-female-superhero-gender-in-wonder-woman [dostęp: 16.06.2023].
Appardurai A. (2005), Nowoczesność bez granic. Kulturowe wymiary globalizacji, Kraków: Universitas.
Cornish L. (2017), ‘Wonder Woman’ Director Patty Jenkins on the Feminist Superhero: “Being Badass Doesn’t Mean She’s Not Loving”, Glamour, 16.07.2017, https://www.glamour.com/ story/wonder-woman-director-patty-jenkins-on-the-feminist-superhero [dostęp: 16.06.2023].
Czajka-Kominiarczuk K. (2021), Netflix postrachem prawicy: ma szerzyć wśród młodych „lewacką propagandę”. Naprawdę to robi?, Oko.press, 20.03.2021, https://oko.press/netflix-prawica-drzy-przed-lewacka-propaganda [dostęp: 26.06.2023].
Dłużewska E. (2017), „Wojenne dziewczyny”, morowe panny, „żołnierki wyklęte”. Czy poppatriotyzm potrzebuje bohaterek?, Wyborcza.pl, 27.03.2017, https://wyborcza.pl/7,101707,21554680, wojenne-dziewczyny-morowe-panny-zolnierki-wyklete-czy-pop-patriotyzm.html [dostęp: 26.06.2023].
Dobrzyński P. (2018), Netflix chce walczyć o Oscary. Do tego potrzebuje własnej sieci kin, SpidersWeb, https://rozrywka.spidersweb.pl/netflix-planuje-kupic-siec-kin [dostęp: 17.06.2023].
Fiske J. (1998), Brytyjskie badania kulturowe, [w:] R.C. Allen (red.), Teledyskursy. Telewizja w badaniach współczesnych, Kielce: Szumacher, s. 260-300.
Girard R. (1987), Kozioł ofiarny, przeł. M. Goszczyńska, Łódź: Wydawnictwo Łódzkie.
Gramsci A. (1991), Zeszyty filozoficzne, tłum. B. Sieroszewska, J. Szymanowska, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Hall S. (1987), Kodowanie i dekodowanie, Przekazy i Opinie, nr 1-2, s. 58-71.
https://www.oscars.org/news/academy-establishes-representation-and-inclusion-standards-oscarsr-eligi bility?fbclid=IwAR286rNpau8eA_IZ4lXfUm8nHVnibaa6dvQKKwubjYkTVvK8WWHx31ig2fk [dostęp: 12.06.2023].
Krajewski M. (2022), Cancel Culture: unieważniając unieważnianie, Przegląd Socjologiczny, nr 1 (77), s. 185-206.
Li Y. (2020), Wonder Woman: A Poor Representation of Feminism, https://www.hundredriver.org/ wonder-woman-a-poor-representation-of-feminism/ [dostęp: 26.06.2023].
Lopez K. (2019), Patty Jenkins Talks Films, Feminism, And ‘I Am The Night’, Forbes 22.01.2021, https://www.forbes.com/sites/kristenlopez/2019/01/22/patty-jenkins-talks-films-feminism-and-i-am-the-night/?sh=29a449746da4 [dostęp: 26.06.2023].
Mamata B. (2017), Wonder Woman is a Start, but Hollywood Needs More Female Action Heroes, The Guardian, 30.06.2017, https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/jun/30/hollywood-action-woman-start-more-action-women [dostęp: 19.06.2023].
Masłowska D. (2017), Jak przejąć kontrolę nad światem nie wychodząc z domu, Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Mętrak-Ruda N. (2020), Oscary po nowemu. Czy od tej pory szansę będą miały tylko filmy o czarnych gejach, OKO.press, 10.09.2020, https://oko.press/oscary-po-nowemu [dostęp: 26.06.2023].
Ossowska M. (2023), Historyczna gala Oscarów. Aktor swoją przemową doprowadził wszystkich do łez, https://film.wp.pl/historyczna-gala-oscarow-aktor-swoja-przemowa-doprowadzil-wszystkich-do-lez-6875873737050912a [dostęp: 16.06.2023].
Setoodeh R. (2017), ‘Wonder Woman’ Director Patty Jenkins on Equal Pay, Hollywood Sexism and James Camerons Nasty Words, Variety, 10.10.2017, https://variety.com/2017/film/features/ patty-jenkins-wonder-woman-hollywood-sexism-equal-pay-james-cameron-1202583237/ [dostęp: 17.06.2023].
Sørensen I.E. (2021), Sex and Safety on Set: Intimacy Coordinators in Television Drama and Film in the VOD and Post-Weinstein Era, Feminist Media Studies, 22, nr 6, https://doi.org/ 10.1080/14680777.2021.1886141 [dostęp: 19.06.2023].
Staszczyszyn B. (2017), Wyjście z cienia – kobiety w branży operatorskiej, Culture.pl, 8.03.2017, https://culture.pl/pl/artykul/wyjscie-z-cienia-kobiety-w-branzy-operatorskiej [dostęp: 27.09.2023].
Talarczyk M. (2018), Montażyst(k)a. Autor, montaż i płeć, Ekrany, nr 5 (45), http://ekrany.org.pl/ historia_kina/montazystka-autor-montaz-i-plec/ [dostęp: 27.09.2023].
The Critical Drinker, Why Modern Movies Suck – The Strong Female Character, YouTube, https://www.youtube.com/watch?v=xPE7-PRL0M8 [dostęp: 27.09.2023].
Van Dijk T. 2001, Critical Discourse Analysis, [w:] D. Schiffrin, D. Tannen i H.E. Hamilton, The Handbook of Discourse Analysis, Oxford: Blackwell Publishers Inc., s. 352-371.
Williams Z. (2017), Why Wonder Woman is a Masterpiece of Subversive Feminism, The Guardian, 5.06.2017, https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2017/jun/05/why-wonder-woman-is-a-masterpiece-of-subversive-feminism [dostęp: 19.06.2023].
Wiśniewska A. (2018), Kobiety w Polsce robią mniej niż jedną szóstą filmów pełnometrażowych, Krytyka polityczna, 18.09.2018, https://krytykapolityczna.pl/kultura/film/kino-kobiet-raport-2018/ [dostęp: 27.09.2023].
Żaglewski T. (2017), Kinowe uniwersum superbohaterów, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.