Bendkowski J. (2014), Wspólnota wiedzy, wspólnota działań oraz sieć wiedzy w perspektywie zarządzania wiedzą, Zeszyty naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, nr 76, s. 23-38.
Blumer H. (2009), Symbolic Interactionism. Perspective and Method, Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Bucher R. i Strauss A. (1961), Professions in Process, American Journal of Sociology, 66, s. 325-334.
Doherty C. i Shield P. (2012), Teachers’ Work in Curricular Markets: Conditions of Design and Relations Between the International Baccalaureate Diploma and the Local Curriculum, Curriculum Inquiry 42, nr 3, s. 414-441. https://www.doi.org/10.1111/j.1467-873X.2012.00596.x
Edwards D. i Underwood C. (2012), IB graduates in Australian Universities: Entry and outcomes. A case study of two institutions, Australian Council for Educational Research.
Glaser B.G. (1978), Theoretical sensitivity: Advances in the methodology of grounded theory, Mill Valley, CA: Sociology Press.
Glaser B.G. i Strauss A.L. (2009), Odkrywanie teorii ugruntowanej, Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos.
Hałas E. (2006), Interakcjonizm symboliczny, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kacperczyk A. (2016), Społeczne światy. Teoria – empiria – metody badań na przykładzie świata wspinaczki, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Kling R. i Gerson E.M. (1978), Patterns of segmentations and interaction in the computing world, Symbolic Interaction 1, nr 2, s. 24-43.
Konecki K. (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Lave J. i Wenger E. (1991), Situated Learning: Legitimate peripheral participation, Cambridge: Cambridge University Press.
Maire Q. (2021), Credential market: Mass schooling, academic power and the International Baccalaureate Diploma, Cham: Springer.
Outhwaite D. i Ferri G. (2017), Critical reflections on modern elite formation and social differentiation in the International Baccalaureate Diploma programme in England, Oxford Review of Education 43, nr 4, s. 402-416.
Resnik J. (2014), Who gets the best teachers? The incorporation of the IB programme into public high schools and its impact on the teacher labour market in Ecuador, [w:] R. Arber, J. Blackmore, A. Vongalis-Macrow (red.), Mobile teachers, teacher identity and international schooling, Rotterdam–Boston–Taipei: Sense Publishers, s. 95-119. https://www.doi.org/10.1007/978-94-6209-899-2_7
Rojek M., Leek J., Kosiorek M. i Dobińska G. (2023), Mutual Learning Community: Teachers’ Opinions on Their Learning Possibilities in Schools Implementing International Programmes, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia 36, nr 1, s. 27-43. https://www.doi.org/10.17951/j.2023.36.1.27-43
Strauss A.L. (1987), Qualitative Analysis for Social Scientists, Cambridge: Cambridge University Press.
Strauss A.L. i Corbin J.M. (red.) (1997), Grounded theory in practice, Sage Publications, Inc.
Strauss A. (1984), Social Worlds and Their Segmentation Processes, [w:] N. Denzin (ed.), Studies in Symbolic Interaction, Greenwich: JAI Press, s. 123-139.
Strauss A. (1993), Continual Permutation of Action, New York: Aldine de Gruyter.
Szczepanik R. (2015), Partnerki życiowe recydywistów i ich rola w powstrzymywaniu aktywności przestępczej, Profilaktyka Społeczna i Resocjalizacja 26, s. 35-57.
Śliwa M. (2016). Model konwersji wiedzy ukrytej w wiedzę jawną przy zastosowaniu algorytmu Bayes’a na przykładzie działu badawczo-rozwojowego w przedsiębiorstwie produkcyjnym, Zeszyty Naukowe Wydziału Elektroniki i Informatyki Politechniki Koszalińskiej, nr 10, s. 131-145.
Tarc P. (2009), Global dreams, enduring tensions: International Baccalaureate in a changing world, New York: Peter Lang.
Theokas C. (2013), Finding America’s missing AP and IB students. The Education Trust. https://edtrust.org/resource/finding-americas-missing-ap-and-ib-students/ [dostęp: 10.09.2023].
Wright E. i Lee M. (2020), Does the international Baccalaureate ‘work’ as an alternative to mainstream schooling? Perceptions of university students in Hong Kong, Studies in Higher Education 47, nr 3. https://doi.org/10.1080/03075079.2020.1793929
Zmyślony I. (2012), Kategoria wiedzy niejawnej (tacit knowledge): typowe sposoby rozumienia, Filozofia Nauki 20, nr 3, s. 65-82.