Blackburn D. (2012), The Art of Fiction: Fictionalising the Holocaust, The Spectator, 27.01, https://www.spectator.co.uk/article/the-art-of-fiction-fictionalising-the-holocaust/ [dostęp: 23.10.2024].
Bonnell J. i Simon R.I. (2007), ‘Difficult’ Exhibitions and Intimate Encounters, Museum and Society, nr 2, s. 65-85. https://doi.org/10.29311/mas.v5i2.97
Bubar M. (2023), The Archive of the Fictitious: USHMM’s Daniel’s Story as Educational Memory, Holocaust Studies, nr 1, s. 23-38. https://doi.org/10.1080/17504902.2021.1992197
Fisher H.V. (1960), Children’s Museums: A Definition and a Credo, Curator. The Museum Journal, nr 2, s. 183-192. https://doi.org/10.1111/j.2151-6952.1960.tb00632.x
Folga-Januszewska D. (2017), Dylematy etyczne w muzeach, czyli o prawdach, [w:] D. Folga-Januszewska (red.), Muzeum etyczne. Księga dedykowana profesorowi Stanisławowi Waltosiowi w 85. rocznicę urodzin, Kraków: Universitas, s. 31-53.
Gaj R. (2002), Muzeum miejscem edukacji, Krakowskie Studia Małopolskie, nr 6, s. 115-129.
Gutterman B. i Shalev A. (2005), To Bear Witness. Holocaust Remembrance at Yad Vashem, Jerusalem: Yad Vashem.
Heffley L. (1991), A Child’s View of Holocaust: Museums: An Exhibit Recounting the Horrors of Nazi Germany Through a Jewish Boy’s Eyes Offers Children a Timeless Lesson About Hate, Los Angeles Times, 8.06, https://www.latimes.com/archives/la-xpm-1991-06-08-ca-16-story.html [dostęp: 24.07.2024].
International Holocaust Remembrance Alliance (2019), Wytyczne dotyczące nauczania o Holokauście, https://holocaustremembrance.com/wp-content/uploads/2023/09/Wytyczne-dotyczace-nauczania-o-Holokauscie_0.pdf [dostęp: 2.11.2024].
Janus A. (2017), Muzea przydatne społecznie: dla dzieci i dorosłych, Widok. Teorie i Praktyki Kultury Wizualnej, nr 19. https://doi.org/10.36854/widok/2017.19.558
Kranz T. (2000), Edukacja w muzeach upamiętniających ofiary nazizmu, Przeszłość i Pamięć, nr 4, s. 98-107.
Krawiec A. (2020), Rola muzeów Holokaustu i ich audytoriów w kształtowaniu pamięci o Holokauście w kontekście nowych mediów, Media – Kultura – Komunikacja Społeczna, nr 16, s. 21-42. https://doi.org/10.31648/mkks.6287
Kubiszyn M. (2018), Działanie – przeżywanie – zaangażowane uczestnictwo. Pedagogika miejsc pamięci i edukacja o Zagładzie w wybranych projektach realizowanych na terenie Państwowego Muzeum na Majdanku w Lublinie, [w:] A. Czajkowska i P. Trojański (red.), U podstaw pedagogiki pamięci Auschwitz i Holokaustu, Oświęcim: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau, s. 95-120.
Kwiatkowski P.T. i Nessel-Łukasik B. (2021), Dzieci i ludzie młodzi w muzeum. Raport, Warszawa: Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zabytków.
Leociak J. (2009), Doświadczenie graniczne. Studia o dwudziestowiecznych formach reprezentacji, Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN.
Makowiecka-Pastusiak A. (2013), Holokaust i współczesne dzieci, Cwiszn (pomiędzy) – żydowski kwartalnik o literaturze i sztuce, nr 1-2, s. 93-97.
Marcus A.S., Stoddard J.D. i Woodward W.W. (2017), Teaching History With Museums. Strategies for K-12 Social Studies, New York-Abingdon: Routledge.
Paine N. (1992), Where and When Children’s Museum Began, Curator. The Museum Journal, nr 2, s. 86-89. https://doi.org/10.1111/j.2151-6952.1992.tb00737.x
Pater R. (2013), Edukacja muzealna dla dzieci. Alternatywne przestrzenie, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, nr 4, s. 55-76.
Pater R. (2016), Edukacja muzealna – muzea dla dzieci i młodzieży, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Puchner L., Rapoport R. i Gaskins S. (2001), Learning in Children’s Museums: Is It Really Happening?, Curator. The Museum Journal, nr 3, s. 237-259. https://doi.org/10.1111/j.2151-6952.2001.tb01164.x
Remember the Children: Daniel’s Story, https://www.ushmm.org/information/exhibitions/museum-exhibitions/remember-the-children-daniels-story [dostęp: 24.07.2024].
Rose G. (2010), Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością, tłum. E. Klekot, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Rosset de A. i Zielonka K. (2016), Aplikacje mobilne w muzeach, moda czy potrzeba?, Muzealnictwo, nr 57, s. 236-244. https://doi.org/10.5604/04641086.1220430
Siertsema, B. (2022), The Tension Between Fact and Fiction in Holocaust Literature, Interdisciplinary Journal for Religion and Transformation in Contemporary Society, nr 1, s. 83-99. https://doi.org/10.30965/23642807-bja10035
Silav M. (2014), Museums For Children, Procedia – Social and Behavioral Sciences, nr 122, s. 357-361. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1354
Sobel D.M., Stricker L.W. i Weisberg D.S. (2022), Relations Between Children’s Exploration in a Children’s Museum and Their Reflections About Their Exploration, Child Development, nr 93, s. 1804-1818. https://doi.org/10.1111/cdev.13821
Teacher Guide. Remember the Children – Daniel’s Story (2000), Washington: United States Holocaust Memorial Museum.
Weinberg J. i Elieli R. (2018), The Holocaust Museum in Washington, New York: Rizzoli International.
Wollentz G. (2023), Digital Pedagogy at Museums for Increased Participation and Co-creation: A Handbook for Museum Professionals, Östersund: Jamtli Förlag.
Wysok W. (2008), Uwagi na temat wyzwań i roli w edukacji pozaszkolnej muzeów upamiętniających ofiary nazizmu, [w:] P. Trojański (red.), Auschwitz i Holokaust. Dylematy i wyzwania polskiej edukacji, Oświęcim: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau, s. 59-65.
Zaborski M. i Śniegulska M. (2023), Dziecko jako podmiot muzealnej edukacji o Holokauście. Wyzwania, uwagi i rekomendacje, Społeczeństwo – Edukacja – Język, nr 18, s. 241-263.
Ziębińska-Witek A. (2011), Historia w muzeach. Studium ekspozycji Holokaustu, Lublin: Wydawnictwo UMCS.