Bell D. (1998), Kulturowe sprzeczności kapitalizmu, tłum. S. Amsterdamski, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 
															Benedykt XVI (2006), [Przemówienie na Uniwersytecie w Ratyzbonie] Vorlesung in der Aula Magna der Universität Regensburg, 12 września. 
															Biblia to jest Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, (Ewangelia św. Jana, 21,15-16) (1975), Warszawa: Komisja Przekładu Pisma Świętego, Brytyjskie Zagraniczne Towarzystwo Biblijne. 
															Bloom A. (1997), Umysł zamknięty, tłum. T. Bieroń, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. 
															Brzeziński J.M. (2017), O psychologii, nauce i uniwersytecie. Wybór tekstów Jerzego M. Brzezińskiego, E. Hornowska i M. Urbański (red.), Poznań: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, s. 33-43. 
															Budzanowska A. i Dańda A. (2022), Ustawa 2.0 – paradygmat partycypacyjny w politykach publicznych na przykładzie reformy systemu nauki i szkolnictwa wyższego w Polsce, Nauka, t. 2, s. 71-92. 
															Frysztacki K. (2014), Spoglądając na amerykańskie uczelnie, [w:] A. Śliz i M.S. Szczepański (red.), Dostojny uniwersytet, Warszawa: Oficyna Naukowa, s. 156-167. 
															Grocholewski Z. (2013), Uniwersytety wobec współczesnych wyzwań, Warszawa: Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego w Warszawie. 
															Guri-Rosenblit S. (2006), Wiele idei „uniwersytetu” i ich różnorodne przejawy, http://docplayer.pl/ 10898041-Wiele-idei-uniwersytetu-i-ich-różnorodne-przejawy.html [dostęp: 17.05.2020]. 
															Historia Procesu bolońskiego, http://www.procesbolonski.uw.edu.pl/index.php?option=com_ content&riew=article&id=50&Itemid=56 [dostęp: 18.01.2014]. 
															Houellebecq M. (2021), Niepogodzony. Antologia osobista 1991-2013, tłum. M. Froński i Sz. Żuchowski, Warszawa: Wydawnictwo W.A.B. 
															https://unigreen-alliance.eu/aboutus.html [dostęp: 24.11.2022]. 
															Kant I. (1966), Co to jest Oświecenie?, [w:] T. Kroński, Kant, Warszawa: Wiedza Powszechna. 
															Kleiber M. (2022), Jak stawić czoła globalnym wyzwaniom, czyli uniwersytet na wagę złota, Nauka, t. 1, s. 37-50. 
															Kołakowski L. (2009), Po co uniwersytet?, [w:] L. Kołakowski, Czy Pan Bóg jest szczęśliwy?, Kraków: Instytut Wydawniczy Znak, s. 259-267. 
															Kwiatek A. (2014), Wokół lwowskiego wykładu profesora Kazimierza Twardowskiego z 1932 roku „O dostojeństwie Uniwersytetu”, [w:] A. Śliz i M.S. Szczepański (red.), Dostojny uniwersytet?, Warszawa: Oficyna Naukowa, s. 35-55. 
															Polskie uczelnie w światowym rankingu (data opublikowania 17 sierpnia 2021), https://uczelnie. info.pl/polskie-uczelnie-w-swiatowym-rankingu [dostęp: 24.11. 2022]. 
															Ritzer G. (1999), Makdonaldyzacja społeczeństwa: wydanie na nowy wiek, tłum. L. Stawowy, Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA. 
															Szacki J. (2002), Historia myśli socjologicznej, wydanie nowe, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 
															Sztompka P. (2014), Uniwersytet współczesny; zderzenie dwóch kultur, Nauka, t. 1, s. 7-18. 
															Sztuki wyzwolone, http://www.sjp.pwn.pl/slowniki [dostęp: 14.01.2019]. 
															Śliz A. i Szczepański M.S. (2014), Od Akademii do Uniwersytetu XXI wieku, [w:] A. Śliz i M.S. Szczepański (red.), Dostojny uniwersytet?, Warszawa: Oficyna Naukowa, s. 16-34. 
															Tatarkiewicz W. (1998), Historia filozofii, t. 1, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 
															The Open University of Israel, http://www.openu.ac.il/en/pages/default.aspx [dostęp: 17.05.2020]. 
															Twardowski K. (1932), ‘O dostojeństwie Uniwersytetu’. Tekst napisany z okazji otrzymania przez Kazimierza Twardowskiego doktoratu ‘honoris causa’ Uniwersytetu Poznańskiego (uchwała Senatu z 31 maja 1930 roku) i wygłoszony w Auli Uniwersytetu Lwowskiego 21 listopada 1932 roku.