Aumont J. i Marie M. (2012), Analiza filmu, przekł. M. Zawadzka-Strączek, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 
															Bachy V. (1993), Alice Guy-Blanche. La première femme cineaste du monde, Paris: Institut Jean Vigo. 
															Góźdź K., Klauza K., Rychlicki C., Słotwińska H. i Szczur P. (red.) (2004), Kościół w życiu publicznym. Teologia polska i europejska wobec nowych wyzwań, t. 1: Wykłady i wprowadzenia do dyskusji grupowych, Lublin: Wydawnictwo KUL. 
															Kalisz M. (2020), Sztuczna inteligencja – osiągnięcia, zagrożenia, perspektywy, Transformacje, nr 1-2, s. 156-169. 
															Klauza K. (2003), Media w nowoczesnej parafii. Sugestie pastoralne stare i nowe. Częstochowa: Św. Paweł. 
															Kreft J. (2018), Władza algorytmów. U źródeł potęgi Googla i Facebooka, Kraków: Wydawnictwo UJ. 
															Kurp F. (2023), Sztuczna inteligencja od podstaw, Gliwice: Helion. 
															Lis M. (red.) (2002), Ukryta religijność kina, Opole: Redakcja Wydawnictw WT UO. 
															Lis M. (2011), Teologia wizualna w filmie, [w:] W. Kawecki, J. S. Wojciechowski, D. Żukowska-Gardzińska (red.), Kultura wizualna – teologia wizualna, Warszawa: Instytut Papieża Jana Pawła II, Instytut Wiedzy o Kulturze UKSW. 
															Lis M. i Garbicz A. (red.) (2007), Światowa encyklopedia filmu religijnego, Kraków: Biały Kruk. 
															Łęcicki G. (2012), Teologia mediów audiowizualnych jako wyzwanie XXI wieku, Kultura – Media – Teologia, nr 10, s. 8 -17. 
															Maciołek D. i Poleszak D. (2013), Środki masowego przekazu jako narzędzie edukacji w drodze do kształtowania postaw i konstruktywnych form zachowania wśród młodzieży, Kultura – Media – Teologia, nr 1, s. 23-32. 
															Marcyński K. (2009), Środki masowego przekazu w służbie apostolstwa, [w:] A. Dyr, R. Forycki, M. Kowalczyk (red.), 100-lecie Stowarzyszenia Apostolstwa Katolickiego w Polsce, Warszawa: Apostolicum. 
															Marczak M. (2000), Poetyka filmu religijnego, Kraków: Arcana. 
															Pizlo W. i Filipowicz A. (2019), Konsekwencje rozwoju sztucznej inteligencji, Problems of Economics & Law, nr 3, s. 1-14. 
															Radomski A. (2022), Sztuczna inteligencja w badaniu wybranych aspektów kultury, Perspektywy Kultury, nr 4, s. 313-330. 
															Rasińska A. (2023), Ks. prof. Józef Kloch: wstrzymanie badań nad sztuczną inteligencją nie jest możliwe, https://www.ekai.pl/ks-prof-jozef-kloch-wstrzymanie-badan-nad-sztuczna-inteligencja-nie-jest-mozliwe/ [dostęp: 02.11.2023]. 
															Regiewicz A. (2013), Katechezy w obrazach. Kerygmatyczne czytanie filmu, Kraków: Wydawnictwo Serafin. 
															Rome Call for AI Ethics (2022), www.RomeCall_Paper_web.pdf [dostęp: 02.11.2023]. 
															Rożanowski K. (2007), Sztuczna inteligencja - rozwój, szanse i zagrożenia, Zeszyty Naukowe Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki, 2, s. 109-135. 
															Slide A. (red.) (1996), The Memoirs of Alice Guy-Blaché, Lanham: Scarecrow Press. 
															Sławik M. i Syjud J. (2008), Słownik informatyczny, Katowice: Videograf. 
															Stańczyk M. (2016), Doświadczenie transcendencji – współczesne kino religijne, Kwartalnik Filmowy, nr 96, s. 33-40. 
															Turing A. (1950), Computing Machinery and Intelligence, Mind, nr 236, s. 433-460. 
															Walsh T. (2018), To żyje. Sztuczna inteligencja od logicznego fortepianu po zabójcze maszyny, przekł. W. Sikorski, Warszawa: PWN. 
															Wieczorek B. (red.) (2017), Teologia i film. Perspektywy badawcze, Kraków: Wydawnictwo Scriptum. 
															Yeffeth G. (2003), Wybierz czerwoną pigułkę. Nauka, filozofia i religia w Matrix, przeł. W. Derechowski, Gliwice: Helion.