Data publikacji : 2024-06-07

Jak etycznie wykorzystać sztuczną inteligencję w komunikacji instytucjonalnej Kościoła katolickiego?

Abstrakt

Celem artykułu jest zweryfikowanie, czy zasady etyczne sfery public relations – wywodzące się z teorii informacji i komunikacji wybitnego etyka mediów Luki Brajnovićia – można zastosować do wykorzystania sztucznej inteligencji w komunikacji instytucjonalnej Kościoła. Zasady Brajnovićia dotyczące prawdomówności, przejrzystości, uczciwości, kompetencji, lojalności i odpowiedzialności społecznej częściowo pokrywają się z zasadami etycznymi zawartymi w dokumencie Rzymskim apelu o etykę SI, i mogłyby być wystarczająco uniwersalne i mieć zastosowanie do wykorzystania sztucznej inteligencji w komunikacji instytucjonalnej Kościoła katolickiego.

Słowa kluczowe:

sztuczna inteligencja, komunikacja, etyka, informacja, public relations



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)