Pięć zarysów to kompozycja, której edycja stawia przed wydawcą wiele pytań. Mamy kilka wersji tytułu, nie jest oczywista liczba składników cyklu, oddzielny problem stanowi relacja uwerturowego wiersza Próby do reszty poematów, kwestia umiejscowienia motta. Artykuł prezentuje związaną z Pięcioma zarysami problematykę edytorską i stawia hipotezę, że część pojawiających się tu trudności może wynikać z pośpiechu i niedomówień w korespondencji autora z wydawnictwem Brockhausa w Lipsku.
Cited by / Share
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Studia Norwidiana · ISSN 0860-0562 | eISSN 2544-4433 · DOI: 10.18290/sn
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Articles are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)