Artykuł podejmuje kwestię tożsamości i zakres Pięciu zarysów; relacji łączących ten złożony utwór z Próbami oraz z rozprawką O sztuce. W praktyce edytorskiej i w badaniach dostrzegano związek między Pięciu zarysami i Próbami, zupełnie pomijając trzeci z wymienionych tytułów. Wywód – respektując autorską wolę wyrażoną w układzie kompozycyjnym w Poezjach wydanych przez Brockhausa – zmierza do tego, aby przy stwierdzeniu pewnego stopnia autonomii trzech wymienionych tekstów uznać je za jeden cykliczny blok, do tego w ściśle określonym – przyjętym w pierwodruku, czyli w edycji Poezji Brockhausa – porządku. A zatem jako autorską całość, choć pozbawioną wspólnego tytułowego wyróżnika.
Cited by / Share
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Studia Norwidiana · ISSN 0860-0562 | eISSN 2544-4433 · DOI: 10.18290/sn
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Articles are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)