Artykuł omawia monografię Karola Samsela Norwid – Conrad: epika w perspektywie modernizmu (Warszawa 2015). Analizując tematy rozprawy, zwraca uwagę na konceptualizację jej motywów przewodnich, tj. epiki, modernizmu i komparatystyki historyczno-literackiej, a także na zagadnienia wyróżnione jako kluczowe dla analizy twórczości i figur obu autorów, tj. ich związek z tradycją romantyczną, dyskurs obcości i wygnania, lingwoeskapizm i emigrację zdolności. Zwraca też uwagę na metodę pracy badawczej i konstrukcję rozprawy. Recenzja wskazuje, jak paradoksalnie rozprawa o modernizmie obu silnie, choć odmiennie związanych z romantyzmem autorów sama wykazuje związki z romantyczną wrażliwością.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Studia Norwidiana · ISSN 0860-0562 | eISSN 2544-4433 · DOI: 10.18290/sn
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Articles are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)