Chlebowski P., Czy Norwid jest autorem sonetu „Samotność”?, „Studia Norwidiana” 40: 2022, s. 117-130.
Chodorowska-Zdebiak K., Metaforyka przestrzenna w wierszach Cypriana Norwida z lat 1842-1851, „Prace Filologiczne” 43: 1998, s. 101-109.
Dunajski A., Kruszyna Bożej obecności,w: tenże, Teologiczne czytanie Norwida, Pelplin 1996.
Encyklopedia języka polskiego, pod red. S. Urbańczyka, wyd. 2 poprawione i uzupełnione, Wrocław 1994.
Encyklopedia językoznawstwa ogólnego, red. K. Polański, Wrocław 1995.
Engelking-Teleżyńska E., Z badań nad strukturą ilościową słownictwa „Vade-mecum” Cypriana Norwida, w: Język osobniczy jako przedmiot badań lingwistycznych, pod red. J. Brzezińskiego, Zielona Góra 1988, s. 99-110.
Głowiński M., Kostkiewiczowa T., Okopień-Sławińska A., Sławiński J., Słownik terminów literackich, wyd. 3, poszerzone i poprawione, Wrocław 2000.
Halkiewicz-Sojak G., Norwid o Epimenidesie i Byronie, „Studia Norwidiana” 5-6: 1987- 1988, s. 71-83.
Korpysz-Drzazga J., Korpysz T., Poetyckie bestiarium Wisławy Szymborskiej. Preliminaria, „Poradnik Językowy” 2012, z. 7, s. 16-26.
Kadyjewska A., Korpysz T., Puzynina J., Chrześcijaństwo w pismach Cypriana Norwida, Warszawa 2000.
Klemensiewicz Z., Zagadnienia i założenia historii języka polskiego, „Pamiętnik Literacki” 1956, z. 3, s. 86-137.
Korpysz T., Uwagi o Norwidowskich użyciach rzeczownika „katolik”, „Prace Filologiczne” 2001, t. XLVI, s. 347- 354.
Korpysz T., „Chrześcijanin” w pismach Cypriana Norwida, w: Norwid a chrześcijaństwo, red. J. Fert, P. Chlebowski, Lublin 2002, s. 371-402.
Korpysz T., „Śmiech” w poematach Norwida, „Pamiętnik Literacki” 2021, z. 3, s. 91-106.
Korpysz T., Kozłowska A., Program badawczy idiolektologii bielańskiej, „Idiolekty” nr 1 (w druku).
Korpysz T., Mędrzecka A., Mirkowska E., Troszyński M., „Korpus Czterech Wieszczów” – cyfrowy wymiar dziedzictwa narodowego. Założenia projektu, „Poradnik Językowy” 2022, z. 7, s. 67-78.
Korpysz T., Puzynina J., Wolność i niewola w pismach Cypriana Norwida, Warszawa 1998.
Kozłowska A., Problemy z idiolektem, w: Język pisarzy jako problem lingwistyki, pod red. T. Korpysza, A. Kozłowskiej, Warszawa 2009, s. 111-131.
Kozłowska A., Idiolekt a czas, w: Czasoprzestrzeń. Badania interdyscyplinarne, red. M. Saganiak, A. Kozłowska, D. Sulej, Warszawa 2020, s. 65-71.
Kozłowska A., Peryfrazy odnoszące się do Boga w pismach Cypriana Norwida, w: Synthesis vigintiannorum. Bielańskie studia humanistyczne, red. D. Budzanowska-Weglenda, D. Kielak, Warszawa 2023, s. 379-400.
Merdas RSCJ A., „Ocalony wieniec...” Chrześcijaństwo Norwida na tle odrodzenia religijnego w porewolucyjnej Francji, Warszawa 1995.
Puzynina J., „Prawda” w poematach Norwida, „Studia Norwidiana” 9-10: 1991, s. 5-26.
Puzynina J., Derywaty z przedrostkiem „bez” w poezji Cypriana Norwida, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego. Prace Językoznawcze” 1993, nr 17-18, s. 193-203.
Puzynina P., Problemy intensyfikacji językowej w liryce Norwida, w: Liryka Cypriana Norwida, red. P. Chlebowski, W. Toruń, Lublin 2003, s. 107-117.
Puzynina J., Norwid – jaki i dla kogo?, w: Norwid – interpretacje, pod red. T. Korpysza, Warszawa 2021, s. 21-45.
Puzynina J., Korpysz T., Internetowy słownik języka Cypriana Norwida, https://www.slownikjezykanorwida.uw.edu.pl
Rejter A., Nazwa własna – gatunek – idiolekt, w: Socjolekt, idiolekt, idiostyl. Historia i współczesność, pod red. U. Sokólskiej, Białystok 2017, s. 259-272.
Sawicki S., Granice „sakralnych” interpretacji literatury, w: tenże, Wartość – sacrum – Norwid. Studia i szkice aksjologicznoliterackie, Lublin 1994, s. 105-132.
Skubalanka T., Styl językowy „Ad leones”, w: taż, Mickiewicz, Słowacki, Norwid: studia nad językiem i stylem, Lublin 1997, s. 213-223.
Sławińska I., Chrześcijaństwo w przemyśleniach Norwida, „Znak” 1966, nr 144 (6), s. 718-735.
Słownictwo estetyczne Cypriana Norwida, pod red. J. Chojak, Warszawa 1994.
Słownictwo etyczne Cypriana Norwida, pod red. J. Puzyniny, Warszawa 1993.
Słownik języka Cypriana Norwida. Zeszyt próbny, pod red. J. Chojak, J. Puzyniny, E. Teleżyńskiej, E. Wiśniewskiej, Warszawa 1988.
Subko B., O znaczeniach „prawdy” w „Vade-mecum” (na tle sposobów użycia tego słowa w innych utworach Cypriana Norwida), „Prace Filologiczne” 34: 1988, s. 143-161.
Subko B., O funkcjach łącznika w poezji Norwida, w: Język Cypriana Norwida. Materiały z konferencji zorganizowanej przez pracownię Słownika Języka Norwida w dniach 4–6 listopada 1985 roku, pod red. K. Kopczyńskiego i J. Puzyniny, Warszawa 1990, s. 39-53.
Teleżyńska E., Czerwień i błękit w liryce Norwida, Słowackiego i Mickiewicza, „Pamiętnik Literacki” 1989, nr 4, s. 159-170.
Teleżyńska E., „Gałąź bzu białego i cyprysowa czarność”, czyli o barwie białej i czarnej w poezji Norwida, w: Studia nad językiem Cypriana Norwida, red. J. Chojak, J. Puzynina, Warszawa 1990, s. 123-152.
Teleżyńska E., Nazwy barw w twórczości Cypriana Norwida, Warszawa 1994.
Trojanowiczowa Z., Obywatel Cyprian Norwid, w: Norwid bezdomny. W 180 rocznicę urodzin poety, pod red. J. Kopcińskiego, Warszawa 2002, s. 117-128.
Trybuś K., Stary poeta. Studia o Norwidzie, Poznań 2000.
Wiśniewska E., Autorski metatekst w „Vade-mecum”, w: Studia nad językiem Cypriana Norwida, red. J. Chojak, J. Puzynina, Warszawa 1990, s. 153-169.
Wojciechowska A., Magdaleny z Kossaków Samozwaniec widzenie świata, Zielona Góra 2000.
Wojtak M., Idiolektalne wymiary języka prasy, w: Socjolekt, idiolekt, idiostyl. Historia i współczesność, pod red. U. Sokólskiej, Białystok 2017, s. 431-443.
Wyka K., Światła tkliwość i sztuk budowa, w: tenże, Cyprian Norwid. Studia, artykuły, recenzje, Kraków 1989, s. 115-157.
Wyka K., Starość Norwida, w: tenże, Cyprian Norwid. Studia, artykuły, recenzje, Kraków 1989, s. 181-192.