Data publikacji : 2024-06-26

Sztuczna inteligencja w czasach kryzysów. Spojrzenie z perspektywy praktyków public relations – analiza wyników badania ilościowego

Abstrakt

W publikacji zaprezentowane zostały wyniki badania ilościowego które wykonano na próbie 255 specjalistów branży public relations. Przytoczona w artykule część projektu badawczego, który został przeprowadzony w 2023 roku, skupia się między innymi na analizie stopnia wykorzystania technologii AI przez specjalistów PR oraz na identyfikacji głównych wyzwań i możliwości, jakie one niosą ze sobą. W badaniu zastosowano łączoną technikę ankiety audytoryjnej oraz CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing). Przedmiotem publikacji jest również analiza zmian w branży PR w obliczu dynamicznego rozwoju technologii AI, z uwzględnieniem zarówno pozytywnych, jak i negatywnych aspektów tej zmiany.

Słowa kluczowe:

public relations, media, ChatGPT, AI, sztuczna inteligencja, deepfake



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Kulturoznawcze · ISSN 2082-8578 | eISSN 2544-5219 | DOI: 10.18290/rkult

© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)