Doktryna pochodzenia Syna i Ducha Świętego od Ojca, od dawna stanowiąca istotny składnik tradycji trynitarnej, została ostatnio zakwestionowana przez niektórych filozofów i teologów, czego przykładem jest zamieszczony w tym numerze artykuł Ryana Mullinsa. W odpowiedzi omawiam pokrótce miejsce, jakie zajmuje w ramach tradycji doktryna pochodzenia. Następnie przytaczam dane biblijne na rzecz tej doktryny, a także przedstawiam analizę logiczną, która pokazuje, że doktryna ta jest wewnętrznie spójna i może uniknąć stawianych jej zarzutów.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Filozoficzne · ISSN 0035-7685 | eISSN 2450-002X
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)