W swoich uwagach krytycznych koncentruję się na następujących zagadnieniach: 1) problem uzasadnienia konieczności tworzenia nowej etyki szczegółowej, 2) przedmiotu badań etyki przywództwa, 3) zakładanej przez autora książki teorii człowieka (antropologii), 4) zagadnienia supererogacji czynów w modelu gwiaździstym. Z wieloma rozwiązaniami, które proponuje autor Etyki przywództwa, osobiście się zgadzam. Dlatego też poniższe refleksje nie będą formą klasycznej polemiki z autorem. Na podstawie lektury pracy zrodziły mi się pewne przemyślenia dotyczące bardziej tego, jak ja ze swojego puntu widzenia analizowałbym pewne problemy dotyczące etyki przywództwa, które zostały opisane przez autora. Mój tekst nie będzie formą krytyki czy też próbą poprawiania stanowiska autora, dlatego że w bardzo wielu miejscach, jak zaznaczyłem, zgadzam się z jego stanowiskiem. Będzie natomiast próbą wyakcentowania tych zagadnień, które można przedyskutować, aby proponowany model zyskał na klarowności.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Filozoficzne · ISSN 0035-7685 | eISSN 2450-002X
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)