Baggett, David, i Jerry L. Walls. 2011. Good God: The Theistic Foundations of Morality. Oxford: Oxford University Press.
Bieri, Peter (red.). 1987. Analytische Philosophie der Erkenntnis. Frankfurt am Main: Athäneum.
Chalmers, David J. 2002. Philosophy of Mind: Classical and Contemporary Readings. Oxford: Oxford University Press.
Clarke, Thompson. 1972. „The Legacy of Scepticism”. Journal of Philosophy 69, no. 20: 754–769.
Descartes, René. 1960. Zasady filozofii. Tł. Izydora Dąmbska. Warszawa: PWN.
Descartes, René. 2010. Medytacje o pierwszej filozofii. Zarzuty uczonych mężów i odpowiedzi autora. Rozmowa z Burmanem. Tł. Maria i Kazimierz Ajdukiewiczowie, Stefan Swieżawski i Izydora Dąmbska. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Hartmann, Nicolai. 1949. Ethik. Wyd. 3. Berlin: Walter de Gruyter & Co.
Hartmann, Nicolai. 1965. Platos Logik des Seins. Wyd. 2. Berlin: Walter de Gruyter & Co.
Hauska, Jan. 2008a. „Dispositions and Normal Conditions”. Philosophical Studies” 139: 219–232. DOI: https://doi.org/10.1007/s11098-007-9114-z
Hauska, Jan. 2008b. „In Defence of Causal Bases”. Australasian Journal of Philosophy 86, issue 1: 23–43. DOI: https://doi.org/10.1080/00048400701846509.
Judycki, Stanisław. 2007. „Co wiemy o istocie dobra?”. Roczniki Filozoficzne 55, nr 2: 21–41. [Przedruk w: Teologia filozoficzna. Wokół książki Stanisława Judyckiego Bóg i inne osoby, red. Janusz Pyda, 95–118. Poznań, Kraków: W drodze, 2013].
Judycki, Stanisław. 2010. Bóg i inne osoby. Próba z zakresu teologii filozoficznej. Poznań: W drodze.
Judycki, Stanisław. 2012. „Descartes’ Ontological Proof: An Interpretation and Defense”. European Journal for Philosophy of Religion 4, no. 2: 187–195. DOI: https://doi.org/ 10.24204/ejpr.v4i2.304. [Przedruk w: Teologia filozoficzna. Wokół książki Stanisława Judyckiego Bóg i inne osoby, red. Janusz Pyda, 297–307. Poznań, Kraków: W drodze, 2013].
Judycki, Stanisław. 2018. „How do we recognize God? The most important epistemological question of Christian philosophy”. European Journal for Philosophy of Religion 10, no. 1: 117–128. DOI: https://doi.org/10.24204/ejpr.v10i1.1916.
Kant, Immanuel. 1984. Uzasadnienie metafizyki moralności. Tł. Mścisław Wartenberg. Warszawa: PWN.
Kripke, Saul. 2007. Wittgenstein o regułach i języku prywatnym. Tłum. Krzysztof Posłajko i Leszek Wroński. Warszawa: Aletheia.
Kügler, Peter. 2002. Die Philosophie der primären und sekundären Qualitäten. Paderborn: Mentis.
McLaughlin, Brian P. 1995. „Disposition”. W: A Companion to Metaphysics, red. Jaekwon Kim i Ernest Sosa, 121–124. Oxford: Blackwell.
Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu. 1971. Poznań, Warszawa: Wydawnictwo Pallottinum.
Platon. 1982. Eutyfron. W: Platona Eutyfron, Obrona Sokratesa, Kriton. Tłum. Władysław Witwicki. Warszawa: PWN.
Platon. 2003. Państwo. Tł. Władysław Witwicki. Kęty: Antyk.
Stroud, Barry. 1979. „The Significance of Scepticism”. W: Transcendental Arguments and Science: Essays in Epistemology, red. Peter Bieri, Rolf-P. Horstmann i Lorenz Krüger, 277–297. Dordrecht: D. Reidel.
Szutta, Artur. 2018. Intuicje moralne. O poznaniu dobra i zła. Lublin: Wydawnictwo Academicon.
Tye, Michael. 2000. Consciousness, Color, and Content. Cambridge, MA: MIT Press.
Vetter, Barbara. 2015. Potentiality: From Dispositions to Modality. Oxford: Oxford University Press.
Wittgenstein, Ludwig. 2000. Dociekania filozoficzne. Tł. Bogusław Wolniewicz. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.