Data publikacji : 2024-04-03

The O stosowaniu definicji pojęcia reklamy napojów alkoholowych w kontekście zakazu reklamy napojów alkoholowych innych niż piwo

Abstrakt

Obecnie reklamowane jest niemal wszystko, od towarów po usługi. Istnieją jednak kategorie produktów, które ze względu na swoje szczególne znaczenie dla zdrowia lub życia ludzi wymagają szczególnej regulacji prawnej. Jednym z takich produktów są napoje alkoholowe, których reglamentacja jest obecna w polskim systemie prawnym od ponad 20 lat. Jednak pomimo tego regulacja prawna reklamy napojów alkoholowych nadal rodzi wiele problemów, zwłaszcza praktycznych. Niniejszy artykuł analizuje jeden z takich problemów – relację definicji pojęcia reklamy napojów alkoholowych do zakazu reklamy napojów alkoholowych innych niż piwo. Przeprowadzone w tym zakresie badania pozwoliły wskazać, że definicja legalna pojęcia reklamy napojów alkoholowych mocno odbiega od ogólnych funkcji i celu reklamy, w efekcie czego prowadzi do niejasności i niejednoznaczności w kwalifikowaniu danego działania jako naruszającego zakaz reklamy napojów alkoholowych innych niż piwo.

Słowa kluczowe:

reklama, reklama alkoholu, definicja reklamy



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Nauk Prawnych · ISSN 1507-7896 | eISSN 2544-5227 | DOI: 10.18290/rnp

© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)