Data publikacji : 2025-12-15

Wykorzystanie funkcjonalności aplikacji TikTok przez stacje radiowe i telewizyjne w Polsce

Abstrakt

Media społecznościowe dysponują znaczącym potencjałem wzmacniania rozpoznawalności i budowania pozytywnego wizerunku marki. Tradycyjne media również zaczęły dostrzegać tę możliwość i tworzyć własne profile w popularnych aplikacjach komunikacyjnych. Celem badań jest sprawdzenie, w jaki sposób stacje telewizyjne i radiowe w Polsce wykorzystują funkcjonalności aplikacji TikTok do kreowania treści. Materiał badawczy stanowią publikacje na oficjalnych kanałach na TikToku najbardziej popularnych stacji radiowych i telewizyjnych w Polsce. Wybrano dwie kategorie tradycyjnych mediów, opierając się na kryterium profilu programowego: informacyjno-publicystyczne (TOK FM, PR24, TVN 24, Polsat News) oraz uniwersalno-rozrywkowe (RMF FM, Radio Zet, TVP, POLSAT). Podjęte analizy treści i form przekazu medialnego inicjują ważną dyskusję w aktualnym obszarze badawczym związanym z transformacją mediów tradycyjnych i dynamicznie rozwijającą się aplikacją TikTok. Badania koncentrują się na zakresie wykorzystania funkcjonalności TikToka w odniesieniu do cech medium, promocji stacji i budowania społeczności wokół marki, jaką jest dana stacja radiowa i telewizyjna.

Słowa kluczowe:

TikTok, radio, telewizja, media społecznościowe



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Sosnowska, J., & Wójciszyn-Wasil, A. (2025). Wykorzystanie funkcjonalności aplikacji TikTok przez stacje radiowe i telewizyjne w Polsce. Roczniki Kulturoznawcze, 16(4), 171–188. https://doi.org/10.18290/rkult25164.10

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Kulturoznawcze · ISSN 2082-8578 | eISSN 2544-5219 | DOI: 10.18290/rkult

© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)